Gå til innhold

Focus C-Max Radiotrøbbel

Ranger emnet

JonVat

Anbefalte innlegg

Jeg har akuratt kjøpt meg en C-Max

Første erfaringa med Radioen (Blaupunkt Travelpilot EX) er utrolig dårlig radiomottak.

Det neste var at det ikke var noen lyd i høyre bakdør.

Så kom det store problemet.

Første gang bilen starter om morgenen så virker radioen, men stopper jeg bilen så er radio svart, det blinker grønt rundt powerknappen og thats it.

Slik fortsetter den hele dagen, men så står bilen over natta og radio er tilbake til liv, såsant jeg ikke stopper bilen så virker radioen.

Jeg leverte bilen på Gmyhren i oslo.

Der byttet de antenna på taket samt ledningen fra radio og hele veien til taket.

Signal er litt bedre men definitivt ikke bra.

Høytalerne bak ble erstattet med nye fra Pioneer.

Radioen nullstillet de og sa det holdt, noe det ikke gjorde for den blir fremdeles død bare ikke så ofte.

Men primært lurer jeg på om noen har noen tips til hva som skjer med radioen... det er Canbus i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til forumet! birthday

At radioen slår seg av med tenningsnøkkelen er jo en funksjon de aller fleste ønsker seg, og det er vel slik det skal være som standard i biler med originalradio, så at dette er en feil greier jeg ikke helt å være enig i.

Hvordan arter radiosignal-problemet seg? Er det mye skurring, vanskelig å få inn stasjoner..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er dårlig mottak på den.

Er bytta Pisk/Fot samt ledning fra taket og ned til spilleren.

Merklig nok, kjører jeg nordover er signalene dårlig, kjører jeg sørover er de fine.

Snakk om noen km på samme vei.

Ja radioen gjør jobben sin når nøkkelen tas ut og stopper bilen.

Men får heller ikke satt på radioen når tenning er av noe som skal fungere ifølge manualen til bilen.

Da vil den heller ikke skru seg på når jeg starter bilen, da blinker kun det grønne lyset hvor av/på knappen er.

Dagen etter når den har stått hele natta så funker den...

Virker litt som blinklyset :) på/av på/av på/av på/av på/av

Lenke til kommentar
Del på andre sider