ian928 Skrevet Januar 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2010 Jeg vet det er mange som ønsker å skrive ett eller annet i toppen av frontruta, men det er forbudt å sette klistremerker der etter hva jeg har forstått. Her er et forslag: Bruk tykk teip og masker så bare dekoren du vil ha frem er åpen og sandblås ruta, da får du et "frostet" budskap i toppen av ruta! Problemet er jo at hvis/når du får pålegg om å fjerne det så må du skifte ruta... Siter Ian 1998 Range Rover 4,6HSE, 1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S 1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt 1956 Land Rover 86" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Januar 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2010 Så om jeg forstår deg rett vil du gjøre noe som er like ulovlig, bare veldig mye vanskeligere å fjerne? ;) Alle bildekorfirmaer har forresten frostet-folie, så du får samme utseendet men LANGT mindre jobb om du blir stoppa :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ian928 Skrevet Januar 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2010 Nei jeg kunne aldri tenkt meg å ha klistremerke i frontruta! Jeg så en annen post om dette, og jeg vet at det stadig er noen som får bot for dette. Men spørsmålet er jo om det er forbudt å bruke et merke som er delvis gjennomsiktig? Men hvis det står i reglene at det er forbudt å "klistre film i frontruta" så kommer du kanskje unna på ordlyden? Kjenner jeg biltilsynet så er det vel antagelig forbudt uansett... Siter Ian 1998 Range Rover 4,6HSE, 1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S 1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt 1956 Land Rover 86" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet Januar 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2010 Tror du bør sjekke opp den ordlyden der ja, for det er ikke lov å ha noe som hinder sikt fra førerplass. Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig73CamaroZ28 Skrevet Januar 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2010 Tror det eneste de muligens ikke kommer til å bry seg om er om du har et lite klistremerke som blir skjult bak innvendig speilet sett fra førerplassen. Jeg har selv fått EU godkjent biler med klistremerke der uten anm, men jeg har også fått godkjent en Chrysler med skrifta CHRYSLER over hele det fargede feltet øverst på ruta. Dette var ikke et heldekkende merke, det var enkeltvis utskårede bokstaver av folie klistret på innsiden av det fargede feltet. Så godt mulig de rett og slett ikke la merke til at det var der engang. For det var rimelig diskret sett fra utsiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Januar 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2010 Reglene på dette, ihvertfall på PKK er 30cm i radius fra midten av ruta over midten av rattet skal være fri for steinsprang og riper. Om pynten din holder seg utenfor må det jo være lov :) Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet Januar 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2010 Tull, du skal ikke ha noe som hinder utsikt i rutene forran B-stolpene! Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Januar 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2010 Tull, du skal ikke ha noe som hinder utsikt i rutene forran B-stolpene! Ja, som f-eks ekstra speil, navigasjonsutstyr eller autopass brikke... 3.1 Frontvindu/vinduer Ktf Kap 31Ktk Kap 28 Visuell kontroll. I et synsfelt foran føreren som: - på biler med totalvekt ≤ 3500 kg er 30 cm bredt, symmetrisk i forhold til rattsenteret og innenfor vinduspusserfeltet, - på biler med totalvekt > 3500 kg er 30 x 30 symmetrisk i forhold til rattsenteret og med midtpunktet ca 70 cm over sitteputen, skal det ikke forekomme skader med utstrekning over 10mm, heller ikke den “matte flekken”etter reparasjon skal ha utstrekning over 10mm. Utenfor synsfeltet godtas skader, sprekker osv. evt. reparert, når de ikke har vesentlig betydning mht. sikt og sikkerhet Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Januar 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2010 hvem bryr seg uansett? det er jo nettopp redselen for alt og alle myndighetene bygger doktrinen sin på, sier jo litt når Kina ser på vårt "sosialdemokrati" og vil lære av våre myndigheter Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Januar 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2010 hvem bryr seg uansett? det er jo nettopp redselen for alt og alle myndighetene bygger doktrinen sin på, sier jo litt når Kina ser på vårt "sosialdemokrati" og vil lære av våre myndigheter Innfør meg gjerne i hva dette har med trafikksikkerhet å gjøre! Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
st185 Skrevet Januar 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2010 hva er forskjellen på ei stripe øverst på frontruta og solskjermen inni bilen? De hindrer jo sikten ganske nøyaktig like mye som ei streamer. Bare fra innsiden! Og etter hva jeg vet er det ingenting som sier at man ikke kan kjøre med de nede hele tiden?? Nei så lenge ikke det kommer på bilen når den er ny så ser biltilsynet rødt med en gang!:chairshot Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet Januar 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2010 Ja, som f-eks ekstra speil, navigasjonsutstyr eller autopass brikke... Det er ikke kravene til en PKK kontroll det er snakk om her. Og en bombrikke skal henges bak speilet, og hindrer dermed ikke utsikten. På lastebilerstørre kjøretøy, i nedkant av ruta, og hinder dermed heller ikke utsikt. Ekstra speil og navigasjon skal heller ikke hindre utsikt.... Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Januar 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2010 Jeg for min del, er sikker på at det kun finnes to grunner for at politiet stopper folk med streamer i frontruta: 1) for å plage rånere 2) fordi det er uffattelig stygt. Ingen kan på ramme alvoret hevde at en streamer som ikke går lengre ned enn solskjermene er til hinder for utsikt. Uansett så prøvde jeg å komme fram til, at med litt kreativ regeltolkning så er sandblåst rute det samme som steinsprang... Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Januar 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2010 det spørs helt hva slags streamer det er, og om hvordan det passer inn i teamet på bilen, det kan være ekkelt stygt, samtidig kan det være litt fint om det er gjort riktig, syns feks en middels tykk "sotstripe" med blank og fin skrfttype kan være pent, mens en halvmeter med sliten toppstripe kan være jævlig, spørs helt og til syvende og sist så er det som slitenvolvo sier, helt uforståelig hvorfor det er ulovlig når det ikke går til midt nedpå ruta, men det er mange regler som er utarbeidet av stakkarslige medlemmer av "originalpolizei" hos Statens vegvesen som aldri kan bli tatt seriøst,, det er ene og alene for å lage faenskap, men de gjemmer seg bak sikkerhetsbegrepet, jeg kan forstå at de blir stoppet om det er rasistiske eller andre støtende ord som blir brukt som streamer, men utenom det så er det flaut fra myndighetenes side Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg