Gå til innhold

Inni h!#&¤¤te for et smell. Hjelp!

Ranger emnet

eirikvw

Anbefalte innlegg

Har hatt motoren min ute for lakkering av den og motorom, samtidig som alle gearoverføringsstag foringene er blitt byttet. Har fått motoren i nylakka motorrom, men, da den skulle startes i dag, gikk ting litt dårlig. Motoren er en 1.8 GU motor, forgasserherlighet av type pierburg.

Alt ble koplet til, og jeg mente at tenningen var sånn noenlunde der den skulle være. Gikk i gang med litt kinning av motoren, hadde med meg noen kamerater i garasjen, så da bensinen nådde forgasseren, vrei han ene på fordeleren, for å treffe et sted hvor den ville starte. Gikk litt tregt, men etter en stund kom plutselig det sykeste smellet. Det var mye høyere en da jeg skyter med jaktrifla mi, uten hørselværn. Jeg satt inni bilen, men alikevell har jeg bjelleklang i ørene selv nå, timesvis etterpå. De to stakkarene som sto fremme i motorommet fikk ny hårsveis og en opplevelse for livet. Så, hva var dette, er der noen spesiell feil jeg har gjort? Har tidligere ved motorbytte fått litt putring og noen småskudd og røyk opp av gasseren, men dette var så sykt at min første tanke var at nå hadde hele driten sprengt og kameratene mine lå i biter, det ristet. Regner med at det bare er en forsterket gassersmell sak, men morro om noen andre har erfaringer. Trenger noen timer nå før jeg vrir om nøkkelen igjen. Fikk og høre at vernebriller og minerydder utstyr måtte kjøpes inn før noen nærmet seg bilen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok dette ja. Men det var helt vanvittig, ikke bensin egsplosjon, mer som knallgass.... deilig var det vertfall uansett. Har byttet noen golf motorer opp igjennom, vært til stede ved en del, og dette slår alle tidligere rekorder med mange ganger. Var ikke et litte puff og røy opp av gasseren, det var et gedigent smell og hele motorommet og garasje var grått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

artig da. Hadde en lignende opplevelse da jeg skulle prøve å starte Camaroen, midt i Asker sentrum en travel dag.

Jeg har startbryter på den, så glemte jeg å skru på tenningen før jeg kjørte motoren på starteren, resultatet var at jeg fylte begge eksosrørene med bensin gass. etter litt kjøring på startern så så jeg tenningen og satt på den uten å tenke meg om. Fy faen for et smell. Hørte t.o.m noen som skreik utenfor bil. Jeg satt inni med øresus. Har hørt at eksosanlegg kan spjære. Har også hørt at noen har spreng hull i gulvet. Vet ikke om jeg tror helt på det da.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm... hadde en fin en med eksosanlegget mitt på golfen i drammen jeg.

Kondens i tanken også starta den plutselig etter å ha prøvd en 15-20 ganger og så gikk turtallet til maks og et jæwla smell!!!!! Buksebeina på et par kamerater som sto foran bilen løfta seg og resten av befolkningen som var på bensinstasjon søkte dekning.

Resultat: Hele bakrelyddemper var sprekt opp i skjøten fra ende til ende og på midten var hullets diameter på ca 30cm.

Litt moro, for bilen som bare det rett etterpå.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde ein lignandes episode med ein kompis inn carina e.

skulle ha eit lite drag race på "sletto". degge rusa motoren, ga gass og slapp clutchen. hørte eit heilt forjævligt smell fra kompisen sin bil. opna panseret og såg at skjøten i manifoilden hadde knekt rett av. hørte ut som ein boble maskin på tomgang og eit jævligt brøl når han gidde gass.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider