Gå til innhold

Hjelp.. konstant fjernlys på gammel vw

Ranger emnet

kazzper

Anbefalte innlegg

Jeg har en '85 VW Scirocco som har fått lysfeil, i form av at fjernlysene konstant lyser. Det er ikke kjørelys på denne, men det lyser likevel.

Når jeg slår på lysbryteren kommer i tillegg nærlysene på, og når jeg blender slår disse seg av.

Noen som har tips til hvor feilen kan ligge? Har forsøkt å nappe ut div reléer, til og med byttet ett uten hell.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke releer på lysene på disse...

Ah, nyttig info! Takker :)

Det som er merkelig (og grunnen til at jeg skiftet et relé) er at når jeg dro ut ett av reléene så opphørte problemet.. men så kom det tilbake noen uker etter uten at jeg hadde satt inn det nye!

Mistenkte derfor at problemet kan være en jordfeil el.l i sikringsboksen, men det høres både merkelig ut, og helt håpløst for meg å fikse selv :P

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være feil i sikringsboksen ja, det hender rett som det er. Da er det letteste å bytte hele, det er ikke så vanskelig. Alt er plugga i med diverse hurtigkontakter, så det er plug and play. Men jeg ville prøvd ny hovedlysbryter først, så muligens spakene på rattet. Spaken på rattet skal komme med et klikk når du drar den mot deg, gjør den det?

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det nok hovedlysbryteren. Siden disse bilene ikke har releer, går all strømmen til lysene gjennom disse komponentene, og det blir fort varmgang og svidde kontakter.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider