Gå til innhold

Polardego: Prosjekt Svosj - A200 TQ avant

Ranger emnet

Polardego

Anbefalte innlegg

Etter at jeg solgte 80 Quattroen siden jeg ikke fikk den til å funke skikkelig så kom jeg over, her på forumet faktisk, et objekt som jeg tro kan bli riktig så bra. Takk til Kent for tips... :titties:

Grunnen til at jeg skal enda en bil er at jeg trenger en bruksbil i tillegg til Transporteren som er registert på P&R og som jeg må skatte av om jeg bruker den utenom jobb.

Bilen er en 85 Audi 200 Quattro avant som ble tatt inn til Norge i 1996, har hatt tre tidligere eiere her i Norge der de to første var i Politiet og den siste kjøpte jeg den av.

Usedvanlig hel utvendig med unntak av høyre forskjerm, innredning var også i kjempefin stand.

Den er ikke henta til Vaerste enda, men var inne og betalte den nå i kveld.

Planene er som følger:

- Time opp motoren og få den igang igjen, en jobb for Dr.Hristov

- Eu kontroll

- Registrering

- Bytte høyre framskjerm, rust og bulk.

- Rydde opp i midtkonsollen og montere en stereo

- Senk, jeg tror det settet jeg har liggende til Audi 100 C4 Quattro passer?

- 8 x 17 Bolerofelger

- rød eller sort baklysramp.

- Få tak i et orginalt Audi Sport ratt.

Er jo snart veteran denne også, jaggu begynner man å bli gammel... :shake

attachment.php?attachmentid=137456&stc=1&thumb=1&d=1261877175

attachment.php?attachmentid=137455&stc=1&thumb=1&d=1261877160

attachment.php?attachmentid=137462&stc=1&thumb=1&d=1261877311

attachment.php?attachmentid=137461&stc=1&thumb=1&d=1261877292

attachment.php?attachmentid=137458&stc=1&thumb=1&d=1261877240

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel i dag har jeg fått litt mer overblikk...

Dr.Hristov dukket opp...

Bilde_001.jpg

Planen var å få registeret på stell...

Bilde_011.jpg

Dr.Hristov justerte mens jeg dyttet på bilen for å få motoren i riktig posisjon...

Bilde_010.jpg

Vel, denne bilen var nok veldig godt tatt vare på helt til en unggutt fikk kloa i den... Snakk om å voldta et interiør, selv om det aller meste er reddbart...

Bilde_004.jpg

Bilde_005.jpg

VM i ormebol... Masse unødvendige ledninger overalt, stereo, carputer og faens hans oldemor...

Bilde_012.jpg

Noen pluss er det selvsagt også, setene er veldig bra til tross for alderen...

Bilde_007.jpg

Alarm fra 80tallet, en lås montert rett i skjermen... Hurra... : bh :

Bilde_002.jpg

Vi forsøkte å starte bilen, men starteren slo ikke inn. Mulig det er noen hemmelige brytere og/eller den andre gamle alarmen som nekter å heve startsperren. Men noen ting fikk vi i allefall avkreftet i dag, vindusheisene på fører siden funket, men ikke de på høyre side, sikring eller stått lenge?

Instrumentlys, kurvelys og sentralfyren virka i allefall så får jeg forske litt i morgen på hva som gjør at ikke starteren slår inn. Har sendt mail til Robert som eide bilen, men han er for tiden i Sør-Afrika så får se når han får svart. Til slutt et bilde av motoren...

Bilde_013.jpg

Har bestemt meg for å sette denne tilbake i orginalstand med tanke på historikk og verdi på bilen...

En slik orginal bil i god stand er verdt mye i Tyskland i allefall.

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider