Gå til innhold

Mangel på EU?

Ranger emnet

raymondblack

Anbefalte innlegg

Har en MB w124 som må godkjennes innen utgangen av mai. kikket på de fremste jekke festene (der den gummipropen til jekken er i). Er to bitte små rust hull rett ved hullet. Rust hullene er veldig konsentrerte, er ikke noe ellers på bilen. Tips og triks? Blir det 2'er feil?

Takk for hjelp

OPEL ER BRA!

---------------

2005 Honda Accord

1999 Yamaha Thunderace 1000

1996 Seat Toledo 1.9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genial side fra vegvesnet. Den forteller at om en overflate har mer en 25%rust så bør det gies en 2'er.

Metallbranketten som jekkefestene er laget på er ca. 1,5m lang. rusthullet har en diameter på 1-2cm. Dvs si at rustskaden utgjør 2%ca. Da bør det gå om jeg ikke tenker helt vilt?

OPEL ER BRA!

---------------

2005 Honda Accord

1996 Seat Toledo 1.9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite problem, og vil du løse det skikkelig, så får du noen til å sveise det, og tectylerer i hulromma der.... Kommer av at folk bruker orginaljekken(som kun er beregnet for nødsfall) og ikke setter inn jekkfesta med fett etterpå.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å virker faktisk logisk. Jeg tenkte at dette er en idiotisk design feil av mercedes. Men som du sier jekkefeste er kun til nødbruk, og da virker de faktisk mye bedre en "vanlige" jekkefester underbilen.

Men tilbake om det med rust, jeg føler at verkstedene utnytter uvitene nordmenn (som meg selv) som ikke har satt seg inn i PKK regler. Spedielt det med rusten også.

Tørr nesten vedde en million på at de gir meg en 2er:) skal ta bilde av det så er det lettere å se. (gidder ikke å ta den på PKK før jeg er sikker på om jeg må "skjule" hullene eller ikke. Om de gir deg en 2'er blir det jo lagt i databasen til biltilsynet, da er det for sent til å "skjule" feilen! :)

OPEL ER BRA!

---------------

2005 Honda Accord

1996 Seat Toledo 1.9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider