raymondblack Skrevet Januar 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2010 Har en MB w124 som må godkjennes innen utgangen av mai. kikket på de fremste jekke festene (der den gummipropen til jekken er i). Er to bitte små rust hull rett ved hullet. Rust hullene er veldig konsentrerte, er ikke noe ellers på bilen. Tips og triks? Blir det 2'er feil? Takk for hjelp Siter OPEL ER BRA! --------------- 2005 Honda Accord 1999 Yamaha Thunderace 1000 1996 Seat Toledo 1.9 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Januar 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2010 Høre ikke farlig ut, bortsett fra at du kanskje må bruke annen jekk enn den som ligger i bilen. Skal ganske mye rust til for 2'er på PKK. Se vegvesenets veiledning: http://www.vegvesen.no/binary?id=15606 -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raymondblack Skrevet Januar 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2010 Genial side fra vegvesnet. Den forteller at om en overflate har mer en 25%rust så bør det gies en 2'er. Metallbranketten som jekkefestene er laget på er ca. 1,5m lang. rusthullet har en diameter på 1-2cm. Dvs si at rustskaden utgjør 2%ca. Da bør det gå om jeg ikke tenker helt vilt? Siter OPEL ER BRA! --------------- 2005 Honda Accord 1999 Yamaha Thunderace 1000 1996 Seat Toledo 1.9 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colmaloy Skrevet Januar 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2010 Den rusten du beskriver er IKKE noen PKK-feil. Det skal faktisk være ganske mye mer rust enn de fleste tror for at det skal være noen 2'er feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2010 Lite problem, og vil du løse det skikkelig, så får du noen til å sveise det, og tectylerer i hulromma der.... Kommer av at folk bruker orginaljekken(som kun er beregnet for nødsfall) og ikke setter inn jekkfesta med fett etterpå. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raymondblack Skrevet Januar 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2010 Å virker faktisk logisk. Jeg tenkte at dette er en idiotisk design feil av mercedes. Men som du sier jekkefeste er kun til nødbruk, og da virker de faktisk mye bedre en "vanlige" jekkefester underbilen. Men tilbake om det med rust, jeg føler at verkstedene utnytter uvitene nordmenn (som meg selv) som ikke har satt seg inn i PKK regler. Spedielt det med rusten også. Tørr nesten vedde en million på at de gir meg en 2er:) skal ta bilde av det så er det lettere å se. (gidder ikke å ta den på PKK før jeg er sikker på om jeg må "skjule" hullene eller ikke. Om de gir deg en 2'er blir det jo lagt i databasen til biltilsynet, da er det for sent til å "skjule" feilen! :) Siter OPEL ER BRA! --------------- 2005 Honda Accord 1999 Yamaha Thunderace 1000 1996 Seat Toledo 1.9 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colmaloy Skrevet Januar 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2010 Hvis du tar en EU-kontroll et sted og er uenig med bedømmingen, kan du ta en ny kontroll på et vilket som helst godkjent verksted. ALLE kan overprøve alle andre... dette gjelder også hvis den første kontrollen er utført av biltilsynet selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg