Gå til innhold

får ikke start på min golf

Ranger emnet

Brian93

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt problemer par ganger at det irrer inni fordelerlokket, slik at det ikke tenner. Du kan jo sjekke det hvertfall. Fort gjort! Er det irra inni der på kontaktområdene så puss bort me sandpapir. Sjekke tennpluggene er også fort gjort og kan være feilen. starteren går fint? hvis ikke kan det jo være batteri...

fortell litt om hva som skjer når du vrir om nøkkelen så er det lettere å hjelpe, enn kun å si den ikke starter.

Buckle up!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt problemer par ganger at det irrer inni fordelerlokket, slik at det ikke tenner. Du kan jo sjekke det hvertfall. Fort gjort! Er det irra inni der på kontaktområdene så puss bort me sandpapir. Sjekke tennpluggene er også fort gjort og kan være feilen. starteren går fint? hvis ikke kan det jo være batteri...

fortell litt om hva som skjer når du vrir om nøkkelen så er det lettere å hjelpe, enn kun å si den ikke starter.

jeg har pussa på kontakt områdene + jeg har sjekka pluggen å de var helt sota så jeg pussa de. Batteriet er helt nytt....Det som skjer når jeg vrir om er at den ikke vil starte, men noen ganger så høres det ut som den vil, men det vil den lissom ikke, om du skjønner?:P det å forklare er ikke min sterkeste side hehe.

2001 Audi a4 1,8TQ

2008 Golf 1,6 [X]

1995 golf 1.8gl [X]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen Golf3 har forgasser...

1.8'en min har forgasser... Jeg er ikke en superbilmekaniker, men er 100% sikker på at det er forgassermotor! :) Hadde en Golf 2 i tidligere dager med nøyaktig samme motor også! :)

Det er IHVERTFALL IKKE innsprøytning... ;)

Men jeg har et skudd i blinde, koster ikke stort heller..

Bestill en 4-polet tempføler.. Kostet meg 314kr på Torshov Bilrekvisita (levrandør Hellanor), jeg skiftet den idag, og vips!!! Full start på bilen, både med kald og varm motor! :)

Var en 3sekunders jobb å skifte, ut med klips, ut med gammel føler, inn med ny, og på med klips igjen, bare pass på at du gjør det fort, ellers renner det masse masse kjølevæske ut.. ;)

Og nå funker termostaten inni bilen også! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.8'en min har forgasser... Jeg er ikke en superbilmekaniker, men er 100% sikker på at det er forgassermotor! :) Hadde en Golf 2 i tidligere dager med nøyaktig samme motor også! :)

Det er IHVERTFALL IKKE innsprøytning... ;)

Som nevnt har du nok ikke forgasser. Og jo, det er innsprøytning, da såkalt enpunktsinnsprut, derfor populært kalt monopoint. Heter monojetronic, senere monomotronic.

Men ja, det ser ut som en forgasser :)

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å stille på forgassern, er vell ikke helt bra? har bare hørt at det er vanskelig og få stilt den riktig igjen..

Er ikke så mye man kan stille på på en forgasser (2E2). Kan stille blandingsforholdet på tomgang, altså CO'en. Dette er det fort gjort å stille riktig igjen. Resten av dysene er faste og kan ikke justeres.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt har du nok ikke forgasser. Og jo, det er innsprøytning, da såkalt enpunktsinnsprut, derfor populært kalt monopoint. Heter monojetronic, senere monomotronic.

Men ja, det ser ut som en forgasser :)

Nei, pokker så flaut! Jeg har gått rundt til folk å sagt at jeg har en forgassermotor... *FLAUUUT*

Men nok en gang kommer Quattro73 og redder dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...