hrmulen Skrevet Januar 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2010 Hei, long time lurker, first time poster her. Driver og kikker etter min første bil nå, og har alltid hatt et kjært forhold til Celica etter å ha sett mye på rally i mine yngre år. ST205 er selvfølgelig den store drømmen, men pengene strekker ikke til, så da har jeg drevet og kikka litt rundt på andre/tidligere modeller. Tenkte først på ST202 (GT 2.0) i sølv metallic, men ser nå at det kanskje er vanskligere å finne den enn jeg hadde sett for meg med det første, så har derfor utvidet enda litt bakover i tid, til Celicaens glansdager med ST185. Det som er, er at jeg er litt skeptisk generelt til å kjøpe en bil som er eldre enn meg selv, da jeg ikke har peil på mekking og har heller ingen i nærheten (ennå!) som kan det. Men det er jo Toyota, så jeg kan vel forvente en viss grad av kvalitet regner jeg med? Så hovedspørsmålet er vel sånn generelt hvor mye vedlikehold noe slikt noe trenger? Carlos Sainz-modellen er vel den som frister mest, avhengig av om det kommer en som er fin, og med ikke altfor høy KM-stand til salgs på autodb/finn.no innen den nærmeste tida. Hvordan er forøvrig kjørekomfort og plass i de eldre Celica-modellene? Relativt trangt i baksetet er det ikke det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
st185 Skrevet Januar 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2010 Hei Hrmulen, Dette er ikke for å skremme deg men du må være veldi forsiktig hvis du går å tenker på gammel Celica. Jeg har selv kjøpt meg en 92 mod. Carlos Sainz. I likhet med deg er ikke jeg heller noe flink til å skru. Min bil er det stadig noe tull med!! Det virker som hver gang noe ryker og jeg fikser det, så går det en uke eller to. Så er det et nytt problem. Du må huske på at disse bilene stort sett er kjørt på full gass fra de rullet ut av butikken. Dette sliter veldi på en bil. Så Toyota er ikke alltid lik evigvarende kvalitet desverre. Nå må jeg også legge til at fy flate for en gøyal bil når alt fungerer!! Så jeg har ikke gitt opp bilen riktig enda. Har heldigvis endel kompiser som er gode på bil..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FellaZ Skrevet Januar 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2010 Hei! Kjører selv en 94' 2.0 GT ST202. Hatt den ganske lenge egentlig.. Når jeg tenker meg om. Kjøpte den for 2,5 år siden. Og har ikke hatt mye problemer med den.. Byttet Clutch som er slitedel. Også i fjor sommer påløpte det seg en del utgifter, byttet masse deler i understellet (som jeg ikke er teknisk kompetent nok til å si hva er. ) Så det beløpte på 15 000,- da forrige eier fortalte at det var "Forsterket understell" på den som endte med at jeg måtte bestille nye Supra-deler til understellet. Snakk om forsterket.. :) Men virker som ikke Toyota er noe dårlig bil kvalitetsmessig, har vel heller med hvem som har eid bilen før og hvordan de har behandlet den som avgjør om bilen holder eller ikke. :) Dårlig plass bak, har ikke plaget meg så veldig mye de første årene jeg har hatt den, men.. Nå er jeg på jakt etter ny bil etterhvert. Jeg trenger mer plass grunnet at jeg kjører mye til oppland osv. :) Siter Audi A4 2007 2.0 TDI. "I was standing in the park wondering why frisbees got bigger as they get closer. Then it hit me." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg