aakerman Skrevet Januar 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2010 Hei alle glade! Har en audi 80 2,0E 93 mod som jeg synes drikker bensin. har målt den til 1,3 og det er jo enormt høyt. Bilen ryker litt også,bruker litt olje,men har ikke unormal gange,går rent på alle turtall. Dessuten tett motor,ingen svetting eller lekkasjer. Noen tips på hvor jeg skal begynne og skrue? Skiftet toppakning og registereim i fjor vår og bilen sto i hele sommer helt til den ble registrert i høst. Problemet ligger vel i toppen vil jeg tro? Utett ventilsett? Når motor er varm så syns jeg også det "klaprer" endel i ventilsett,men noe av lyden skriver seg fra oljeskjoldet som ligger over ventilsette i toppen. Tips,hjelp mottas med stor takk:tannløs: Siter Mvh B.Aasen Opel Astra G N`joy 1.6 twinport Ford Mondeo 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
geir Skrevet Januar 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2010 defekt lambda kanskje. Siter E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krest Skrevet Januar 23, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2010 Jepp, jeg setter også pengene mine på at det er lambda.. skifta på min bil å forbruket ble strax bedre :D Hadde forresten også nykking, i hovedsak på kald motor. Det er borte nå. Siter Audi V8 3.6 Audi A4 1.8 20V Quattro Ford Granada 2.8 Gl Audi 80 2.8E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomjak Skrevet Januar 23, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2010 Hadde samme problem selv, lambda tipper jeg også. Start bilen og la den gå på tomgang og koble ut lambda og hør om bilen går dårligerer på tomgang enn den gjør når den er tilkoblet, gjør den det så er lambda gåen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MathiasUth Skrevet Januar 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2010 Har samme problem på min 80 2.0E, bruker ca 1,45 mila, på blanda kjøring. Har ikke sjekka lambda, men hørte at det kunne hjelpe å stille hvor mye luft den får? Har også en eksoslekkasje i manifold, kan dette ha noen innvirkning? Har bytta plugger, pluggledninger, fordelerlokk og rotor uten hell.. Siter =OOOO= Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Januar 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2010 Før noe som helst annet: Dere er sikre på at det ikke er sportluftfilter som begynner å gå tett? Da blir det jo latterlig sløv motor med høyt forbruk og tidvis nøkking. Et papirfilter for testing koster jo ikke allverdens. Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aakerman Skrevet Januar 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2010 MathiasUth: Du har akkurat lik bil som meg,samme farge:D Skift lambdasonde du så skal du se det blir bedre. Jeg skiftet på min og alt ble bedre. Mindre røyk,renere tomgang og lavere forbruk. Men jeg måtte ned med katalysatorn for og få ut sonden for den sto jævlig til.... test luftmengdemåleren din også,start bilen og dra ut kontakten å gi gass. Stopper motern så er luftmengdemåleren i orden. Nei,det er nok lambdan som er roten til feil bensinforbruk som regel ja...:) Takk for alle svar alle sammen:):) Siter Mvh B.Aasen Opel Astra G N`joy 1.6 twinport Ford Mondeo 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.