Gå til innhold

b230k

Ranger emnet

Vagga

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har en b230k motor i min 240gle fra 87.. lurte på om disse motorene er like "god" som andre motorer.. eller om d er en grunn til at di bare sto i 87`modellene? personli har jeg vært endel plaget me motoren og lurer på om dette er en såkaldt "billi" motor fra volvo?

Tommy aka Vagga

Volvo 240GLE(1987) b230k

Mercedes 190D(1988) 2.5D

Mitsubishi Grandis(2005) 2.0DiD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by varjas

Forgasseren skal visst være helt forferdelig :)

Samme gjelder hvis reg reima ryker så knekker du motoren.

Jeg har B230K i 88-modellen min. Jeg har ikke inntrykk av at den er dårlig i det hele tatt. Den bruker lite bensin, er sterk og starter alltid på første forsøk selv nå i vinter. Jeg har hatt bilen i snart tre år, og den har gått 225000km.

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har 88 k motor jeg også.. tror gasseren min er litt fucka ettersom den bruker altfor mye bensin i forhold til andre k motorer. av en eller annen grunn smelter rotoren min til tider så jeg må alltid ha med en ekstra. ellers ikke no kødd.. gikk mye bedre etter jeg bytta til k-kam. anbefalles om du ikke skal dra henger og drit. og så er det masse ettertenning som jeg ikke veit hvordan jeg skal få bort. går visst ikke å stille tenning manuelt. men det er nesten bare gøy. kommer flammer og greier. høres jævli rå ut da

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen kamprofil har du på den?

Lurer litt på å kjøpe meg vassere kam til min B20...

Du får vel mere effekt på høyt turtall men den blir dau nedover i registeret?

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så man merker forskjell bare av å bytte kam?

effektanlegg (ekstraktorgrenrør) og større gasser (dobble su) kommer seinere..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by varjas

Forgasseren skal visst være helt forferdelig :)

Samme gjelder hvis reg reima ryker så knekker du motoren.

vel.. min reg. reim røyk. motoren stoppa.. og jeg bytta reim å litt småtterier.. å alt var i sjønneste orden etterpå.. såe.. ja.. :P

Tommy aka Vagga

Volvo 240GLE(1987) b230k

Mercedes 190D(1988) 2.5D

Mitsubishi Grandis(2005) 2.0DiD

Lenke til kommentar
Del på andre sider