Gå til innhold

Den værste bilen du har hatt!

Ranger emnet


Flasher

Anbefalte innlegg

  • 6 months later...
  • Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

min første bil, en primera -92 slx. når jeg tenker over det så kjører jeg rundt med den enda! :P. da jeg kjøpte den var clutchen hard som satan. måtte skiftes, etter en liten opp ned tur i snøen om vintern, ikke om sommeren utrolig nok, så gikk alt til helvette. motoren måtte renses og overhales, bremsene gikk til dundas, eksosen gikk hull på, bulker opp i hue og rævva, rediator med maks 2 rader med riller :p, håndbrekk waier måtte skiftes, hjulene måtte avbalanseres. girkasse måtte repareres siden 2 gir hadde gått ått benglet. og nå kjører jeg med bremser som snart har skrapt vekk hele bak skiva, 5gir som hopper ut, og like bulkete som en primera som hadde tatt seg en tur i grøfta:P

kanskje ikke verste bil men verste sjafør :P

Riding the Bullet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hard kamp om værsting plassen mellom en Mazda 929 og en Bmw 323... men med mazdan forventer en liksom ikke noe... Så det blir nok en `85 323i som var den dårligste, alt som kan gå galt gikk galt!! virker som om rusta liker disse bilene spesielt godt! støtdempertårna foran forsvant jo nesten, og en bensintank i stål...ikke bra! Og så er det jo genialt når en har senka en bil 80mm at det første som tar nedi er bunnpanna!!( sveisa x antall ganger ) Det eletriske anlegget var jo et kapittel i seg selv, hva som virka fra dag til dag var jo tilfeldig..sikkringboksa smelta!!! speedo`n orker jeg ikke å skrive om en gang... og ikke noe bedre med det el. i motoren heller, bilen stoppa når den ville( til min fortvilelse ) og gjerne like etter en forbikjøring.Blårøyken ble fixet med nye ventiltettninger, kunne jo like gjerne overhale toppen når de elendige vippene var knekkt likevell!!vannlekasjer og.. ja... kunne jo fortsette i det uendelige... men merkelig nok var jeg glad i bilen, forstå det den som vil (og kan) har hatt sju biler etter denne og ingen problemer... men savner faktisk litt den gamle dunken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den verste er UTEN tvil, Opel Ascona C 1.6 1985...

 

Betalte vel 3500,-

Måtte slepes hjem, skifta fordeleren, så starta den..

Den gikk ikke på tomgang, uan-faen-sett, måtte trille i gang, og det var KRAFTIG feiltenning ute å gjekk.. Det verste som gikk ann å kjøre.. Kunne ikke ha full gass, og måtte alltid parkere i nedoverbakke, og passe på å gasse i rundkjøringer o.l , for bilen ikke skulle stoppe..

Husker en gang, i en rundkjøring i åsane, i bergen, stoppa, så stoppa bilen.. så stod eg der, og den ville ikke starte igjen :P

 

Den var knall rosa, med sota ruter, 14" alu felger, satt på en lav frontfanger, og fake luftinntak :hammer

 

flushit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bare hatt volvo 240er og en 760 men værste var en 82 245 vi brukte som russebil regreima røyk, så vannpumpa og til slutt forgassermembranen. allt i russetia. ble endel fyllesjukskruing.. men dritten holdt stavanger tur\retur med campingvogn.. 100 mil ellerno. ikke så ille som mange andre her.. volvo:) hehe

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det må være den første kadett gsi'en jeg hadde...

 

hadde den en ukes tid, så måtte jeg bråbremse pga en elg.. det som skjedde da var at jeg tråkket tvers gjennom gulvet, som var rustet helt opp.. var sveiset på ny plate under, men den var 1 mm tykk og bare punktet i hjørnene, og tektylert over... SÅÅÅ lenge holdt den sveisinga :P

 

så da ga man totalt faen og bare kjørte i filler hele dritten, de gangene den ville starte :P

// Fredrik Olastuen //

 

---------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første bil 1979 Toyota Carina lik denne(bare 4 dørs):

ta40-2002-2.jpg

Arvet denne av min bestefar, så den var noe daukjørt:P Dynamoen røyk, dørlåsen gikk i lås (så jeg måtte binde fast døra i passasjer setet med en trekloss så døra skulle holde seg igjen. Batteriet,clutchen,starteren,eksosanlegget tok også kvelden etterhvert. Selv om bilen funka hver 3dje uke, var dette en morsom (spesielt på vinterføre,RWD :driving ) og skjelden bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitsubishi Galant, Lettere å si hva som ikke er byttet enn å nevne alt som har blitt byttet... Makan til mandagsbil...

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slå denne da!!!

hadde en 1989 mod camry gxi med v6 motor..kjøpte bilen for 35000kr, da var den gått ca 230000. Bilen virket meget strøken og alt var bare lekkert. det første som skjedde var at dama mi planta bilen i grøfta...bytta front 3000, reting av forstilligg 1500...

våren nærmet seg 5 måner etter at jeg kjøpte den....plutslig en dag fikk jeg intens banking i motoren...som endte med at motoren låste seg....fattern måtte slepe meg 8 mil over fjellovergang til finland for å ordne den..etter som jeg ikke hadde veihjelp og falken svina skulle ha 8000 for jobben... i finnland ble veiva byttet og diverse andre deler...det tok rundt 6 uker for de klart å få bilen på veien igjen....det kostet 26000.....så dro jeg på ferie til sør finland i 2 uker...når jeg kom hjem igjen..begynte den jævla bilen å lage ulydet igjen...så gikk veiva tvers igjennom blokka...å bilen var offisielt drept....vraket solgte jeg for 3000...etter at jeg hadde ribba den... fikk ikke garanti på jobben i finland ettersom veiva ikke var byttet, men bare sveiset på......forbanna finsker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare hatt to biler så det må bli den første :P

 

En blå toyota carina dx(tror jeg) fra det herrens år 1983 :P

 

Så mye feil var det ikke med bilen men den var bare egentlig underlig av seg :P Og null til hundre vel med medvind og utforbakke kunne jeg ha slått en semitrailer med trekkvogn fullasta med armert betong som kjørte i motbakke :P

 

Morsomste/kjedeligste episoden var når jeg midt på vintern midt på natta i -35*C og vind (no kidding) med varmeapparatet på full pupp fordi ett vindu hadde frosset med en glippe.. så *trommehvirvel* KOKTE BILEN!!!! :bump :rolleyes:

jeg mener hallo :P 80kmt vindkjølingseffekt + vind + -35*C + varmeapparat... var ikke nok.

Største problemet ellers var jo det motsatte, bilen ble ALDRI varm om vintern kunne kjøre godt å lenge og ispusten som kom ut inn i kupeén ville fått selveste kong vinter til å pakke sakene å reise sørover :P.. giring med polvotter og clutching med fjellstøvler er IKKE lett :D

 

Den siste salutten var at høyre fordekk og venstre bakdekk :rolleyes: punkterte med fem minutters mellomrom :P når jeg kom hjem igjen hørtes motoren ut som hvis du tar en mynt oppi en metallboks og rister :S

 

Har nå en 94 mod passat GT med 2litern har hatt NULL problem med den selvom den har rulla 210k km :P

Internetporrmissbrukare

Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det att bilen kan koke da det er så kaldt, er vel ett velkjent fenomen.. att for eksempel radiatoren klaker, og det blir null sirkulasjon :)

 

keep em coming :D

"Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special"

 

Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen

 

Har mange bmw og opel på samvittigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det må være min første bil, en kadett e.. egentlig ganske harry da med neon lys , senka ,sota og med 16"alu felger MEN fy fader så mye problemer jeg hadde med den bilen.. hele min fritid gikk med til å skru på den møkkabilen og hver uke så var det et eller annet som var galt..bremser, girkasse, varmeapperatet. siste gang jg skal ha opel ihvertfall,fy f som den ruster:(

 

til slutt orka jg ikke mer og fikk den vekk... nå er jg en lykkelig(??) eier av en escort.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...hele min fritid gikk med til å skru på den møkkabilen og hver uke så var det et eller annet som var galt..bremser, girkasse, varmeapperatet. siste gang jg skal ha opel ihvertfall,fy f som den ruster:(

 

som min prestemor sier det er bare to biler som er nevnt i bibelen... den en er

 

Opel: "...der møll og rust tærer og tyver bryter seg inn og stjeler"

 

Fiat: "...og da sa herren Fiat Lux (bli lys på latin)"

 

:hammer

 

btw: radiatoren var helt iorden :P

Internetporrmissbrukare

Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår