oyvind87 Skrevet Januar 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2010 Ble litt skjelven i dag, da jeg passerte teknisk kontroll i Kirkeveien rett utenfor Frognerparken. Var et lass av vegvesen folk der. Ble heldigvis ikke vinket inn. Kan noen forklare hvordan dette bruksfradraget kommer til anvendelse mtp bøter pga trimming? Har f.eks en bil med org. 180 hk, trimmet til 250 hk. Kraftigste motor levert til denne type bil er på 225 hk. Bilen er 10 år gammel, importert i 2001. Dvs 8 år i Norge. Man skal da egentlig betale avgift på de ekstra hk'ene, samt få dette godkjent. Så får man avskilting og kjempebot hvis vegvesenet tar deg med på "rulle". Hvor stor bot ville det blitt på nevnte motorøkning? Hvordan er reglene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet Januar 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2010 Har hørt at det er 10 000kr pr hk elns. Mulig jeg blander, men det er uansett dyrt. 70 000 i bot høres ikke gøy ut=P Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind87 Skrevet Januar 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2010 (endret) Ja, det kan stemme med den summen. Men er det ikke fradrag på en viss prosent for hvert år bilen har rullet i Norge? De har jo heller ikke utstyret med seg ut, så kanskje man rekker å ta en tur til TS etc å endre til standard før man skal på biltilsynet? Edit: Du mener vell 1000 per hk, ikke 10 000? 700 000 i straffeavgift blir for drygt for meg i hvertfall Endret Januar 18, 2010 av oyvind87 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marq_ Skrevet Januar 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2010 1000 pr hk som overskrider bilens org tilstand Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poliq Skrevet Januar 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2010 så er det 10% bruksfradrag pr år den har vært reg. i norge. kan ta feil her, men du finner det på tollvesenet sine sider(?) evnt. vegvesenet, husker ikke Siter 2002 Seat Leon Cupra 4 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2010 10% fratrekk årlig fra første gangs registering I NORGE. Dvs at har bilen vært åtte år i Norge kan du gange hver hestekraft du har lagt til med 1000kr, og så trekke fra 80% Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind87 Skrevet Januar 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2010 10% fratrekk årlig fra første gangs registering I NORGE. Dvs at har bilen vært åtte år i Norge kan du gange hver hestekraft du har lagt til med 1000kr, og så trekke fra 80% Jepp, da er jeg nede i 14000,- ved en eventuell bot. Man kan altså f.eks trimme en 11 år gammel bil opp 100 hk (bare et eksempel), og slippe gratis. Hvis man trimmer en helt ny bil tilsvarende, så må man ut med 100 lapper? Hvorfor er det slik? Finnes det ingen grenser for hvor mye som er tillatt å trimme? Du får jo f.eks ikke godkjent en gammel volvo med 1000 hester.. uansett om du har betalt avgift for hestene eller ei.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2010 At du må betale til tollvesenet er ikke det samme som at Statens Vegvesen godkjenner det. Idiotisk ja Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Januar 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2010 Anbefaler å lese denne tråden Her er det endel oppsiktsvekkende om chiptuning Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.