Gå til innhold

Får ikkje bilen i gir

Ranger emnet


haraldrex

Anbefalte innlegg

Hei. Har en Toyota mr2, 1991 modell, 2,0 gti.

Fikk nylig et problem då den plutselig ikkje ville gå i gir. Har merket en stund at den har laget litt lyd idet eg setter den i andre gir, og her om dagen skjedde dette nok en gang, bare at etter det skjedde den gangen ville den ikkje gå i gir på noen av girene. Det merkelige er at bilen går i gir når motoren er av, men ikkje når den er på. Noen som vet ka som kan være problemet?

 

Dagen før klarte eg å sette på brekket når eg sku parkere, som då selvfølgelig var frøse fast. Når eg skulle kjøre hjem seinere på dagen hang bremsene, og fordi eg ikkje fikk stoppet med det samme (kjørte gjennom en tunnel) ble det veldig varmt baki der. Vet ikkje om dette evt. kan ha ført til at eg har svidd noe, eller slete clutchen m.a. Hele clutchen ble byttet for noen måneder siden.

 

Setter pris på raskt svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som clutchen ikke løser ut ja. Jeg ville tatt bilen til de som skiftet clutchen og reklamert. (høres ikke ut som om du gjorde det selv).

Ian

1998 Range Rover 4,6HSE,

1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S

1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt

1956 Land Rover 86"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikkje prøvd å starte den i gir med clutchen inne. Burde eg det?

 

Hvis du setter bilen i gir og vrir på starteren så vil du få svar på om clutchen ikke løser ut. Dvs hvis clutchen ikke løser ut så vil bilen gå fremover selv med clutchen inne.

 

NB! Husk at du kan risikere at bilen virkelig går fremover selv om du har clutchen inne, så skru av tenningen med en gang i så fall.

Ian

1998 Range Rover 4,6HSE,

1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S

1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt

1956 Land Rover 86"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det er vel helst en grunn til at det var for lite bremsevæske? Du kan jo prøve å lufte en gang og se om nivået holder seg stabilt. Ellers har jeg opplevd at slavesylinderen begynte å lekke etter clutchbytte, dette pga sylinderen fikk et annet arbeidsområde med ny clutch, og i det området i sylinderen var det avleiringer som tok livet av pakningen ganske kjapt.

Ian

1998 Range Rover 4,6HSE,

1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S

1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt

1956 Land Rover 86"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No har eg fått bilen parkert i garasje med grav, og ser under at simmeringen er ødelagt og lekker girolje. Så denne kjøpte eg ny, og må få montert. Tømte og av giroljen, for regnet med at det då gjerne var lite igjen, men det var det ikkje.. Var sikkert rundt en 2 liter, med normal farge og konsistens.

 

Luftet også clutchen, som eg trodde ville hjelpe på problemet eg har i utgangspunktet (bilen går ikkje i gir når motoren går). Så etter mer feilsøking, har eg komt fram til at det gjerne er trustlageret som er gåent. Noen som har noen innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår