Gå til innhold

Plassering av GTI/VR6 antenne

Ranger emnet

tarild

Anbefalte innlegg

• Svar 125
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hahaha..:D Er vinkelsliper trygt, når du skal kutta av potta der? Bensintanken er jo rett ved? Lønner vel seg å legge noe papp-greier ved tanken eventuelt som du sa tidligere?

Når det gjelder potta di B.T.i, har du fått på de TO festene? De gummi-oppheng "greiene"...:rolleyes:

| -My rides- |

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Oleee

Hahaha..:D Er vinkelsliper trygt, når du skal kutta av potta der? Bensintanken er jo rett ved? Lønner vel seg å legge noe papp-greier ved tanken eventuelt som du sa tidligere?

Når det gjelder potta di B.T.i, har du fått på de TO festene? De gummi-oppheng "greiene"...:rolleyes:

Som sagt tidligere, det tryggeste er baufil, men tar tid!

Bare dekk til med papp e.l. for sikkerhets skyld, dumt å måte se deg og bilen din på Rotten.com:D

Fikk bare det ene gummifestet til, skal fikse når arbeidsmotet kommer over meg:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...får håpe det ikke går så ille med meg!;) Skal nok gi dere feedback på hvordan dette gikk i ettertid! Prøver meg på fredagskvelden, så får vi se...ellers blir jeg kjørende rundt Oslo's gater uten bakre potte! :D Hehe...mulig det vekker LITT oppmerksomhet, men what tha heck, hvorfor ikke? :)

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med deg tarild? Var din sveisa på mellompotta, eller var det bare å ta av eksosklemma, ta av gamlepotta og sette inn den nye??

Jeg skifta eksosanlegge mitt når jeg kjøpe bilen min for et halvår siden så fikk heldigvis ikke noe problem med når jeg nå i senere tid skulle fjerne bakpotta og sette på DTM saken til autospar.

Hadde jeg vært deg så vill jeg gått til anskaffelse av en vinkelsliper og slipt bort sveisen. Når du har fått gjort det så er den sikkert rusta i skøyten så der må du sikkert hamre som en tulling før bakpotta vil løsne :)

Bruk makt! Ikke vær redd for å ødelegge noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns den dtm potta til autospar er stygg jeg, de røra kommer lissom så veldig brått opp.. Blir så liten vipp lissom.

JEg har dtm, og de røra starte langt inne så det blir en slakk oppover bakke lissom. Så du ser ikke skjøten mellom skrå røra og de rette..

På den dere har er jo vippen rett under fangern.

znet_performance_vwgo4276dtm50.jpg

"My new years resolution is 1280x1024"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro opp til Statoil på Bjerke i Oslo idag for å få bilen på løftebukk, og prøve å få vekk den gamle (orginale) dritt potta. Som sagt, så fikk vi kutta av eksosklemma forrige gang vi var på bukk, men fikk ikke av potta pga. sveisinga! :mad: Idag så bestemte jeg og kompisene mine for å kutta av den gamle potta får å se om vi fikk skjøta den nye potta der vi kutta... Etter mye om og men, fikk vi via ut hullet i den potta, slik at det skulle gå lett over røret der vi kutta.. (Håper dere forstår...) Fikk via potta, tredde på og satte på ny eksosklemme. Hadde nok 4-5 cm skjøte å gå på, så vi trudde det skulle holde. Satte på litt eksospasta rundt om, slik at det ble tett, men den gang ei..

Bevegde oss bortover Hellerudsletta mot parkeringsplassen til "Oslo Motorfestival" der, og ga på litt der det var grusvei med en del humper.. Plutselig hørte jeg skikkelig GROM lyd, og tenkte YEAH! :D Trudde at potta "begynte å fungere", men neida.. Kjørte 20 meter og hørte at det var noe som skrapte mot grusen og gjett hva det var? Ja da, det var nok Ole's potte det, som "gikk av" og det var ikke noe annet å gjøre enn å bare ta den av! :(

Hva skal jeg gjøre gutta? Trur dere Svendsen eller andre som driver med eksosanlegg kan ta mye for å sette på en "Autospar" potte? Forslag til hva jeg kan gjøre? :)

Btw: Skulle ha hørt på 007, og anskaffet meg effektanlegg fra kat og bakover, så hadde jeg sluppet det tullet!! :mad:

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der hørtes litt rart ut, min potte var større i omkrets i røret som skulle trees over(Hvis du skjønner?) Så derfor var det bare å "kakke" på plass! Fikk du festa den skikkelig i festene? Tror kanskje du har utvidet røret for mye? Svendsen fikser vel det meste for en pris;)

Kan ikke du slenge opp et bilde av potta di, hvordan du har utvidet røret?

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by B.T.i

Det der hørtes litt rart ut, min potte var større i omkrets i røret som skulle trees over(Hvis du skjønner?) Så derfor var det bare å "kakke" på plass! Fikk du festa den skikkelig i festene? Tror kanskje du har utvidet røret for mye? Svendsen fikser vel det meste for en pris;)

Kan ikke du slenge opp et bilde av potta di, hvordan du har utvidet røret?

Det som var problemet var at vi ikke fikk av røret på den potta vi tok av. Dermed måtte vi prøve å få tredd det nye røret over "2 rør"

hvis du skjønner hva jeg mener da hehe....;)

Jeg vil ha Sierra :'( !!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt flaut å mista potta der og da, når bilene kjørte forbi, men vi prøvde å ta den av så diskré som overhode mulig, hehe.. Har hvertfall gromlyd nå da, hehe! :)

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere saget av "potta? Sag av røret, slik at det kun er "ett" rørstykke til midtpotta! Deres metode er ikke holdbar, som dere fant ut:) og blir neppe eu godkjent! Ta et bilde til meg, så vi får se, litt lettere å forklare da!

Teorien er enkel: Hold den nye potta ved siden av org, for å se hvor en skal kappe, se til at det stemmer med gummifester! Kapp(baufil/vinkelsliper) røret og "tre" på potta, beregn at ny pottas rør har en del med større omkrets som skal over org, røret!

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann.. Øhh, ehh.. den gamle potta har vi kasta på Statoil, men kan hente den imårra lissom, hehe! :)

Trur jeg stikker til Svendsen en tur imårra bare for å høre om pris jeg.. Kan de ta mye for dette? Mye er MYE da? Kanke huske at du hadde samme problem som meg B.T.i, hehe...

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt flaut å mista potta der og da, når bilene kjørte forbi, men vi prøvde å ta den av så diskré som overhode mulig, hehe.. Har hvertfall gromlyd nå da, hehe! :)

Nei beklager.....vi saget ikke av potta.....hehe vi saget seff røret..

men den andre siden av røret som vi saget av er fortsatt innpå røret fra første potte.. den lille biten der får vi ikke av på grund av at den er sveiset fast...

Jeg vil ha Sierra :'( !!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gamle potta er til ingen nytte nå Ole:) Mente bare før en kapper!

Var ikke noe stress hos meg, kappa bare litt for lite av røret som sagt, må vel komme meg i bilgrava en dag:)

Prat med svendsen, hvis dem er svindyre(Noe jeg tviler på), så er det sikkert noen her på forumet som kan hjelpe deg(Skulle kommet selv hadde det ikke vært for at jeg bor i lofoten:)!!

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider