Gå til innhold

Plassering av GTI/VR6 antenne

Ranger emnet

tarild

Anbefalte innlegg

• Svar 125
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by tarild

Lager som sagt litt mere lyd enn supersprint potta, og det er vel lyd man vil ha? :)

Vet ikke om det er samma potte som på mobilsentrum...

ja vil jo ha lyd men ikke aaaaaaaaalt for mye sånn at man må kjøre me hørselvern:D må nesten det med en jeg jobber med som har det samme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by swidish vr6

Planen er å bygge 3,5 tom fra turboen og ut, det kan bli små grom lyd...

Dere snakker om grenrør, har sett bilder av det, men hva er hensikten?! helpme Bedre motor-ytelse? Må man eventuelt fjerne kat. da? Hmm.. Kan man bruke grenrør til en fattig 1,8 liters også? Hjelper det mye?

BTW: Se signatur...:rolleyes:

| -My rides- |

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Oleee

Dere snakker om grenrør, har sett bilder av det, men hva er hensikten?! helpme Bedre motor-ytelse? Må man eventuelt fjerne kat. da? Hmm.. Kan man bruke grenrør til en fattig 1,8 liters også? Hjelper det mye?

BTW: Se signatur...:rolleyes:

Det er faktisk en god del mer hester å hente i å bytte hele eksos anlegget med grenrør enn det er bare bytte fra kat og bakover, men det er også veldig mye dyrere...

Når du skal turbo konvertere en motor er du nødt til å lage/kjøpe/skaffe et grenrør som kan sende eksosen gjennom turboen ( se bilde ) og videre ut gjennom en downpipe og gjennom eksos anlegget...

(Kanskje litt dårlig forklart, men er sjuk i dag, tenker ikke helt klart...)001.jpg

PUSS!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke noe å begynne med når man "bare" har en 1,8 liter! Hehe.. Satser på å få bygd noe fra kat. og bakover...:) Du må vel ha grenrør swidish vr6 siden du skal TURBO-konvertere? Mange hester får du tilsammen når alt er klappet og klart? Fy faen, kommer til å gå voldsomt det der...:D

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grenrøret mitt er det du ser over turboen ( som turboen henger på ) på bildet, ( der er det fortsatt ikke helt klart, ser det mangler noen rør i midten... Hester håper jeg på at det blir noen av, men skal ikke ladde mer enn rundt 0,6 til å begynne med. Får se hva rulla sier når det er klart.

PUSS!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by swidish vr6

Grenrøret mitt er det du ser over turboen ( som turboen henger på ) på bildet, ( der er det fortsatt ikke helt klart, ser det mangler noen rør i midten... Hester håper jeg på at det blir noen av, men skal ikke ladde mer enn rundt 0,6 til å begynne med. Får se hva rulla sier når det er klart.

Har du eller skal du de-komprimere den også? og ka koster dette prosjektet ditt totalt....

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Originally posted by tarild

Her kommer en liten update:

Potta er den til 1500 på autospar. Kjørte tidligere med ei lånt supersprint potte, men syntest autospar potta ga litt mere lyd...også var den betraktelig billigere enn supersprint potta :)

Neste mod blir å fjerne midtre lyddemper og katalysator. Håper på ennå mere lyd da :)

DSC00671.JPG

DSC00672.JPG

DSC00673.JPG

DSC00674.JPG

Potta må vel sveises på? uhhmmwhat? Når man ikke har tilgang på sveiseapparat eller kjenner noen i nærheten som kan sveise, så blir det et lite problem... Har tenkt å bestille fra Mobilsentrum selv, bare for å ha noe midlertidig med det første...:)

Btw: Vil jeg eventuelt få problemmer med slik potte når det gjelder støynivå? Skal dette godkjennes i vognkortet?

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 007

Kjøp fra kat og bakover med en gang. må ikke sveise noe..

Altså 2.5" hele veien

Så bakre effektpottene må ikke sveises på? Hvordan setter man dem på da?

Hadde tenkt på anlegg fra kat og bakover som du sier, men penger er alltid et problem for meg.. Veit at dette blit litt jalla, men det er en nød/reserve løsning akkurat nå da jeg ikke har noen ting der, siden jeg har kutta litt av potta på det orginale eksosanlegget..

MEN jeg vil ikke få problemmer med støynivå på dette fra Mobilsentrum/Autospar?

| -My rides- |

Lenke til kommentar
Del på andre sider