Gå til innhold

Tikking i vectra b 2.0i x20xev 96 modell - Trenger hjelp

Ranger emnet


Peders3n

Anbefalte innlegg

Hei, har en syk tikkelyd i fra motoren i min vectra :/ nå har jeg fått mange til prøve å høre på motoren hva dette kan være for noe og har fått mange forskjellige feil det KAN være. men ingen klarer bestemt å si hva dette kan være. er fattig student så hadde vært greit å vite sånn ca hva jeg skal sjekke før jeg evt leverer bilen inn til verksted. har tilgang til verksted hall selv + gode venner som kan hjelpe. har bare ikke hatt tid til å se på dette enda.

 

For å forklare tikkingen litt:

- Høy og skarp tikking

- Kommer ikke fra motoren men litt lenger oppe i motor-rom. se filmen

- fått forslag om at det kan være ventilløftere, tonggangsregulator(?), tenningsdeler og diverse annet.

 

har ikke så god peiling på dette selv så er takknemmelig for all hjelp.

 

Har filma litt fra motorrom for å vise litt hvor denne tikkingen kommer fra, vet ikke hvor bra man hører tikkingen på filmen. men den er ihvertfall ekstremt høy.

 

http://peders3n.com/x20xev.mp4

 

om noen ikke klarer se filmen så si fra så skal jeg få lastet opp på youtube.

 

 

// Pedersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i mine ører så kan det nesten høres ut som rådebank. Ta en tur på verksted og hør om det er det som er feilen. Akkurat samme lyd så og si i ene gamle bilen min før motoren takker får seg grunnet rådebank.

Så annbeflingen er og sjekke det fortest muli. Vist det er rådebank, så kan det være mulig og redde motoren, men mye mindre stress og bytte motor ;)

Opel Omega 2.0i GLT 1993 mod (bruksbil)

Opel Omega 2.0i CLUB 1992(rullende prosjekt)-

Opel Omega 2.0i GL (1991)

 

++ litt til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

virker som lyden blir litt raskere ved høyere turtall.. men ikke noe høyere...

 

spurte en kar på opel verkstedet, han var usikker selv men mente på det kunne være tungangsregulatoren eller noe med ventilene. saken er at lyden kommer ikke fra motoren.. men oppforbi, da må dette være syk forplanting av lyd? har hørt med skrujern også for å prøve å høre hvor dette kommer fra, og hører ingenting fra motoren. men hører det sykt høyt lengre oppe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har de fleste eldre opel motorer som er kjørt en del en tendens til å tikke fra rare plasser, mange motorer har også en bankesensor som skal forhindre ventiltikking, denne kan jo være gåen. Hørte forreste dette på en astra en gang å da hørtes det ut som det tikket inni innsugsmanifolden.

Opel Vectra 1.7 TD

 

Audi 100 2.2 Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår