Gå til innhold

Audi 200 - får for mye bensin

Ranger emnet

Magnus_Biri

Anbefalte innlegg

Hei:)

Etter et halvt år i Australia har bilen min vært bortlånt og nå er den ikke i orden. Det er mulig å få start på den, men det rister og den går ujevnt. Etter 2-3 min så stopper den på tomgang og er ikke å få start på igjen. Pluggene er sota og jeg tenker tennplugger. De har blitt skiftet for et år siden så er litt merkelig .

Noen som kommer på andre ting som kan være galt? Tennpluggledningene, rotor og rotorlokk ble også byttet i fjor. Det er en 200 T.Q med MC motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min C3 100 Avant Quattro med 2,3l NF-motor, begynte å gå hakkete, ryke svart og dra meget dårlig. Byttet plugger , de gamle var meget svarte og feite, fordelerlokk var også rimelig svart inni, fikk høre fra en kamerat at det sannsynligvis var bensinmengdemåleren (BMM) som var kaputt, Fikk tak i en annen brukt BMM, byttet, og bilen ble som ny igjen!

Luftmengdemåleren (LMM) kan vel også gi lignende symptomer.

Endret av harbart
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • 2 months later...
Hmm.. Det ryker ikke svart fra min, men det hender at den bare drar på 4 sylindre føles det ut som. Pluggene var fete og sota - bytta dem og ingenting forandret seg. Kan det være selve rotoren??

Ang. luftmengdemåler og bensinfordeler, er ikke dette fryktelig dyre deler? Hvis det finnes noe brukt kanskje så..

Til informasjon for andre: Fjøra som regulerer spjeldets høyde var feil. Noen runder med skrutrekkeren på skruen som justerer fjøra var alt som måtte gjøres, og nå går den som aldri før:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Er vanskelig å ta bilde av fjøra nå som den er påmontert igjen, men se etter om luftspjeldet er i kant med veggen så det ikke kommer luft over spjeldet. Skjer dette løftes ikke spjeldet og bensintilførselen blir ikke åpnet. Dette er vanskelig å stille inn, fordi en kvart omdreining kan gjøre forskjell. Jeg tok det på nøye øyemål og det har fungert bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider