Gå til innhold

Div. småfiks omega b 20 16v 97

Ranger emnet


skrik

Anbefalte innlegg

Hei. Noen ting må gjøres før etterkontroll.

 

Trenger noe råd å tips før jeg setter igang siden jeg bare har vært litt hobby mekaniker :)

 

#1 Slark i hjelpesnekke.

Hvor å hvordan komme til den? Den skal visst ikke være store poblemet å bytte selv etter hva jeg forsto?

 

#2 Endeledd venstre side. (husker ikke om det var indre eller ytre)

Har byttet endeledd på eldre biler før, å regner med at det er like rett fram på denne? Jekke opp, bytte å jekke ned igjen?

 

#3 dørstoppere.

Trodde ikke dette skulle gå som mangel på en eu :/

På venstre side har den knekt av fra stolpen, vil det være greiest å sveise den fast igjen, eller burde jeg feste den på en annen måte? På høyre side har den knekt/løsnet inne i døren.

Kommer man lett til feste inne i døren ved å ta av trekket?

 

til slutt, ganske flaut men klarte å gå sidelengs i en fortaus kant her om dagen. relativt fort også. ene døren forran spratt nesten opp, å blitt noe treg å lokke igjen, men det kan jo være pga dørstopperen er defekt bare? begge felgene ble ødelagte også, så traff litt for hardt :P Har fått en litt "dyp" male lyd fra forhjulet. lurer på om det kan være hjul lageret? Er det evt en måte å finne ut det på?

 

Håper på litt hjelp her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan komme til snekka?

Du bøyer deg oppi motorrommet og skrur den ut!

Litt trangt er det nå, men helt kurrant.

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du veit ikke hvordan ei snekke ser ut engang? Klomp som sitter ut fra rattstammen....

 

Nei vet ikke det :/ Er mekaniker, men ikke på bil så er fortsatt i lære fasen :p

 

Fikk høre at jeg skulle lete på høyre side, men ratt stammen er vel stammen ned fra rattet, å den er jo på venstre side.

 

Magnul linka meg bilde av den, så skal nok finne den.

 

Takk begge to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår