Kjempestor Skrevet Januar 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2010 Har søkt i flere forum, men ikke funnet noe lignende problem. Håper noen kan hjelpe. Velkjent problemgirkasse, men med en ny vri! Har en 1996 Chevrolet Starcraft 6,5d med 4L80E automatgirkasse. Bilen har gått ca 185000 km. Har selvfølgelig fått problem med girkassa på denne, men med en ny vri. Kan noen hjelpe? Det som er, er at girkassa virker bra rent teknisk. Den girer fint, bortsett fra at av og til får den "tulltak" og girer litt hardt, selv om TPS'en nettopp er skiftet. Ledningene inni girkassa er også skiftet. Olje og filter er skiftet. Men det er ikke der det største problemet mitt er. Det er nemlig at av og til så stopper motoren når jeg bremser eller viss jeg slipper gassen brått. Det kommer ingen lyder eller ulyder verken fra motor eller girkasse, det bare blir helt stille, som om jeg skrur av tenningen. Er bare å starte opp og kjøre videre med en gang. Så kan det ta 10 sekunder, 5 minutter, 2 timer eller 3 dager til neste gang dette skjer. Det kommer med svært ujevne mellomrom, men kan skje fra 1 til 40 ganger på en dag liksom. Hva kan være problemet? Det at motoren stopper kan også skje når jeg spinner på for eksempel gress eller glatt føre. Regner med problemet er girkassa? Virker isåfall som el-feil, og ikke mekanisk...? Virker som problemet helst dukker opp etter litt kjøring. Så kort sagt, virker som om det skjer under rask farts- / turtallsreduksjon. Mine teorier er følgende: 1: Noe vacuum-greier? 2: Sensorfeil? Finnes det en turtallssensor eller noe? 3: Hjernen i girkassa, den som er under førersetet? 4: Motorstyring? 5: Selve girkassa? 6: ABS-sensor? 7: Noe ventilgreier i girkassa? Noen som har noen ide om hva det kan være, eller har vært borti noe som dette før? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gykr7kmk3 Skrevet Mars 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2010 Jeg hadde en gang en VAN med samme problem. Om jeg ga litt gass og slapp pedalen litt brått så stoppet den. Det løste jeg med å bytte noe så enkelt som Dieselfilteret... ;) Har du sjekket dette på din? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg