Gå til innhold

Bmw E46 320 D

Ranger emnet

Darkstar

Anbefalte innlegg

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

vil nok tro at 320d er en mye bedre motor enn 325tds motoren som er i e36. Går bedre også. Vil heller gått for en chippa 320d enn en 320i.. Går bedre og MYE sterkere samt bra forbruk :)

I slutten av 00 kom 320d med 6er.. Hvis jeg husker rett da.. Du kan jo se hvor mye mer de koster.. Her får men rundt 200hk med chip tror jeg.. værtfall 150org og den går bra.. E46 i seg selv er nok en god bil. Stillegående, sportslig (sportstoler must) og fin og se på :) Se etter at foringene er bra fordi på E46 så sitter foringene fast i bærearmen..Dette er DYRT å fikse. Husker jeg rett koster disse 4000,- pr stk forran.

Allroad 2.5TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

320d, vanlige feil: Slakk bærearmer foran+foringer, knekkte bakfjærer, rust underkant panser, defekt luftmassemåler, har de gått et stykke kan også foringene i bærearmene bak bli utslitt. Chipping er ikke anbefallt, sånn fra et bilmekanikersyn, grunnet at det forstyrrer styrenheten og hindrer programmering av en evt. ny luftmassemåler som resulterer i en ny styrenhet. Bilene går bra, den senere 320/520d motoren går vesentlig bedre (150 hk). Billig går de også, snakket med en kunde som hadde fått den til å gå på 0,47l mila. Gunstig:D

320/520d kom aldri som 6 sylindret, kun 4;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negative på de første modellene (98-00)er stor fare for lekkasje via dørene. Sjekk alltid under alle mattene som det er blødt. Har hatt lekkasje i tre av dørene på min. Gamlingen har og hatt problemer med dette.

Opphengskulene fremme er også en svakhet på den første modellen. Sjekk om disse er byttet. Dette er noe BMWforhandleren vet om og de nye de bruker er bra.

Jeg byttet mine på ca. 70k. Gamlingen har også byttet på sin på ca 50-60k. Han har også hatt problemer med klimaanlegget. Tror det var pumpen som røyk.

Gamlingen har byttet panser pga. rust. Jeg har byttet bagasjelokk pga. rust. Rustet rundt hullet hvor kablene til lokket går. Men dette er blitt dekket av garanti.

Ellers er det en drøm av en bil. Digg å kjøre og meget. Men for all del, få deg sportseter. De standard er pain it the back.

Stig Johansson

Min BMW 318i E46 sedan:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte biler som absolutt anbefales. Mamma har en 99 mod som hun har hatt siden den var ny, sitter bra på veien med sportsunderstell og utrolig gode stoler (sportsstoler). Har kjørt mange E46`er, og de vanlige stolene helt greie de, men blir litt kort sittepute hvis du er lang, og den er også litt flat, men greie nok seter hvis du ikke er over 1,75 og har store krav til sidestøtte. Vi har så å si ikke hatt noen problemer med den, men så har den blitt tatt godt vare på også (kun gått 50 000 km). Eneste du bør passe på av det som ikke er nevnt her er at blinklys glassene på siden sitter ikke så veldig bra, så vær forsiktig med høytrykkspylern.

Utenom det er det en kjempe flott bil som absolitt anbefales og kan ikke akkurat si det er mye feil med dem i forhold til andre biler.

Gøy på vintern er de også, skru av antispinn når du skal leke deg. Med antispinn inne kommer de seg fram ganske bra også.

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mangen svar!

Vriker jo som en bra bil dette, men det var jo en del feil som kom frem her da.

Liker utseende veldig godt, men kan jo fort bli kostbart vist en må skifte alt mulig pga dårlig kvalitet.

Noen som har erfaring med en 320 d som er chippet, skaper dette bare problemer eller?

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd 3'ern med diesel, men prøvekjørte en 520d for et par år siden.

Motoren virket sterk nok uten at den skremmer noen. Den største fordelen var at motoren gikk veldig pent i forhold til andre diesler pluss at turboforsinkelsen etter min mening knapt var merkbar (i motsetning til TDI'ene fra VAG og Opel).

Ruhe in der Reihe; BMW Reihensechszylinder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Darkstar

Takk for mangen svar!

Vriker jo som en bra bil dette, men det var jo en del feil som kom frem her da.

Liker utseende veldig godt, men kan jo fort bli kostbart vist en må skifte alt mulig pga dårlig kvalitet.

Som sagt dekkes en del av garantien, men du må jo huske på at hvis du graver dypt nok om alle biler vil du finne en grunn til og ikke kjøpe den :)

Som BMW-323 sier, dieselene er blitt rene monstrene og er om ikke bedre, like gode som bensinvariantene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Originally posted by Darkstar

Hva ville dere valgt av en BMW 320 d 99/2000 modell og en Seat Leon TDI Cupra 2001/2002 modell?

hmm nå spør du et bra spørsmål jeg hadde 320 E46 og vurderer selv en Seat leon tdi.... Det er gode biler begge, vil du bør prøve begge bilene og så gjør opp din egen mening, er hvertfall min mening....

Etter og ha testet begge vil du ha en favoritt, garantert!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Qee

hmm nå spør du et bra spørsmål jeg hadde 320 E46 og vurderer selv en Seat leon tdi.... Det er gode biler begge, vil du bør prøve begge bilene og så gjør opp din egen mening, er hvertfall min mening....

Etter og ha testet begge vil du ha en favoritt, garantert!!

Ja, vurderer disse to eller en Nissan 200 Sx s14a... Mest lyst på det siste da.... :D

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider