Gå til innhold

Hvordan montere resirkventil på 1.8T - ikke bilder!

Ranger emnet


The Gølf

Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Som regel vet de nok hva de snakker om, men ikke alltid. Men veldig ofte de som spør kan missforstå hva de på f.eks møller også forteller.

 

Trykke skal som sakt komme fra bunnen av ventilen å dytte stempelet opp når man slipper gassen å trykke ikke kan gå inn i innsuge lengre.

Den lille slangen på oversiden av ventilen er der for å hindre at stempelet skal fly opp når man gir gass å trykke skal inn innsuget, for da er det overtrykk i helesysteme å ikke vakum, men når du slipper gassen, da blir det vakum i denne slangen å den hjelper stempelet med å dra seg opp :) Kanskje ikke så bra forklart, men noen som ikke helt viste hva den var der for så tenkte prøve å forklare :)

 

jepp!! er ikke alltid folk i skranken på møller vet helt hva de snakker om.

 

bilde er og blir feil!!! påenget med den ventilen er og sende trykket som blir i trykkrør og slanger når du slipper gassen ut av systemet og sendes inn i slangen mellom luftmassemåler og inn i sugesiden på turboen igjen.

97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt

*91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange rakettforskere...

 

Bildet er nok riktig det, er iallfall slik resirkventilen kommer orginalt på alt av audier/vw med turbo fra 1980 og frem til idag...

 

MEN... om den står andre veien, som for meg og de fleste andre her inne virker som mest logisk så virker den på akkurat samme måte, luften går i retur den, eneste forskjellen en vil merke om man plasserer de på forskjellig måte er annen LYD.

 

Det er ikke trykket under eller ved siden av ventilen som åpner denne, det er den 4mm vakumslangen på toppen som åpner stempelet. Ved pådrag/turbotrykk så holdes stempelet på plass ved at det er trykk fra innsuget mot denne ventilen, det som da skjer når man slipper gassen er at gass-spjeldet lukker seg og en får undertrykk/vakum i innsuget, som da fører til at denne ventilen blir ''sugd'' i åpen posisjon og dermed vil overtrykket som blir igjen foran gass-spjeldet bli returnert til innløpet ved turboen etter LMM.

 

noe mere hokuspokus er det ikke:)

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer den å suge opp stempelet på alu resirk med 1bar fjør uten at overtrykket gjør noe i bunnen av stempelet?

 

Kan jo stemme på orginale resirken av plast som ikke er så harde.

Mener det funka svært dårlig å montere en av alu feil vei.

97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt

*91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer den å suge opp stempelet på alu resirk med 1bar fjør uten at overtrykket gjør noe i bunnen av stempelet?

 

Kan jo stemme på orginale resirken av plast som ikke er så harde.

Mener det funka svært dårlig å montere en av alu feil vei.

 

Tanken er nok at den skal klare å suge den åpen ja, iallfall på org plastventiler.

 

Men med ettermarkedsventiler i alu der man kan bytte fjær så er vanlig praksis å montere de med trykk underfra så man er sikker på at ventilen åpner helt iom at de kan bli temmelig harde etterhvert.

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken er nok at den skal klare å suge den åpen ja, iallfall på org plastventiler.

 

Men med ettermarkedsventiler i alu der man kan bytte fjær så er vanlig praksis å montere de med trykk underfra så man er sikker på at ventilen åpner helt iom at de kan bli temmelig harde etterhvert.

 

Da skjønner jeg at den kan være montert sånn, ikke tenkt at vakumet klarer å suge opp stempelet på de orginale. Men ettermarkeds må de nok monteres med trykkside på underside av stempelet ja.

97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt

*91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 year later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...
william. monter resirk ventilen den samme veien du demonterer den gamle, slik at du har nippel opp. er ikke vanskeli å montere slikt.[ATTACH]29329[/ATTACH] nederste tapp skal i innsugslangen fra luftfilter, andre tapp skal i retur slangen.

 

Allså, ska den nederste Tappen til innsuget?. Men tappen som står ut til høgre, hva er det?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår