Gå til innhold

hjelp.bremserører

Ranger emnet

bøllefrøken

Anbefalte innlegg

Enten så kjøper du nye orginalt ferdig tilbøyde, som er rusta om 10-20 år igjen...

Eller så får du kjøpt ferdige lengder i kobber som du tilpasser selv under montering, som er greit.

Eller som siste, og kanskje den greieste løsninga, kjøper rør i metervis, bøyer og flenser selv på bilen, da kan du legge litt alternativt også, noen som omtrent er ett must på enkelte biler om man ikke skal ta helt av....

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten så kjøper du nye orginalt ferdig tilbøyde, som er rusta om 10-20 år igjen...

Eller så får du kjøpt ferdige lengder i kobber som du tilpasser selv under montering, som er greit.

Eller som siste, og kanskje den greieste løsninga, kjøper rør i metervis, bøyer og flenser selv på bilen, da kan du legge litt alternativt også, noen som omtrent er ett must på enkelte biler om man ikke skal ta helt av....

om 10-20 år er nok ikke bilen på veien en gang lengre tenker jeg..blitt spiker lenge før den tiden rekner jeg med...hihi..

menn hvor kjøper jeg rører i metervis da? og hvilken dim?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på å bygge om en omega b, og der målte jeg bare lengden på bremserørene og kjøpte di i ferdige lengder på Bilextra. Fungerte fint som f... og ser helt origiginalt ut, samt minimalt med arbeid. Ca. en hundrelapp per rør med nipler ferdig montert på rørene:) Bare å rulle ut og skru på plass.

På ALKOHOL (E85)

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Eller gjør som jeg: Demonterte de gamle rørene bak på min Omega B, dro ned til Bilspektrum/Opel-verkstedet nede i gaten og fikk de til å kappe og flense røra med nye originale nipler. Kostet rundt en hundrelapp, og bøyingen gjorde jeg selv på stedet. Ikke vanskelig i det hele tatt i grunn.

Lykke til!

Opel Omega 2.0 16v caravan

Lenke til kommentar
Del på andre sider