merce-123 Skrevet Januar 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2010 (endret) forundrer meg ikke at de ikke blir tatt seriøst, bare et eksempel på hva de presterer http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=1474291#1474291 :shake jeg vil med denne tråden få gratulere vedkommende fra Statens Vegvesen med årets råeste prestasjon Endret Januar 20, 2010 av merce-123 Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Januar 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2010 forundrer meg ikke at de ikke blir tatt seriøst, bare et eksempel på hva de presterer http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=1474291#1474291 :shake Hahahahahahahahhahaha, så hvis han stopper en varebil så skal han anmelde sjåføren for ståldører bak, og gi han en mangellapp hvor det kreves bakruter?!?!? :chairshot Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Januar 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2010 Forskriften er ganske klar... Fører skal ha sikt gjennom frontrute og sidevindu foran, og dersom innvendig speil kreves (§30 i kjøretøyforskriften) skal uttrykningskjøretøys blålys kunne sees. Hvis det ligger mye snø på bakruta, i en bil hvor innvendig speil kreves, så har faktisk mannen fra statens vegvesen noe å gå videre med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2010 hmm speilet mitt ligger i handskerommet, og ruta er sota... så ser ikke stort bakover... Tror nok ikke ahn kommer så langt, ruta kan jo ha føyka igjen og han skulle sope av den igjen i lomma der han ble stoppa.... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Januar 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2010 (endret) har ingenting å si om det er lovlig eller ikke, det er fortsatt så latterlig at jeg brekker meg, det var forøvrig 1cm snø over hele bakruta, ikke masse hard snø som kunne treffe andre biler, bare til informasjon altså Endret Januar 20, 2010 av merce-123 Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Januar 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2010 Meget mulig at det er latterlig av Vegvesenet, men det ivertfall latterlig å skylde på at en har så dårlig tid at en ikke gidder å børste av bilen, rett å slett latskap. Ser det har meldt seg enda en luring i tråden på Bimmers, han som ikke gadd å skifte lyspære, men kjørte heller rundt med tåke/park hele døgnet.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aerdftyhui Skrevet Januar 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2010 Enda mer tull fra dette rare vesenet: http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=579402 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet Januar 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2010 LOLOLOL!!!!! ja di overrasker meg aldri:D btw er ingen krav om sikt ut bakruten;) har hvertfal aldri jeg hørt om... Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Januar 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2010 lol Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Januar 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2010 § 1-3. UtsynFøreren skal sørge for å ha tilstrekkelig utsyn til alle sider, derunder påse at snø, is, dugg eller merke eller annen gjenstand ikke hindrer sikten eller virker forstyrrende. § 31-1. Generelt om vindu1. Definisjoner 1.1. Sikkerhetsglass: Fellesbetegnelse for følgende vindusmaterialer: 1.1.1 Laminert glass: Glass bestående av to eller flere glasskikt som holdes sammen av mellomliggende lag av plastisk materiale og som har den egenskap at glassbitene blir hengende i mellomlagene når glasset går i stykker og som har en viss elastisitet. 1.1.2 Herdet glass: Glass bestående av et enkelt lag som ved spesiell behandling er gitt stor holdfasthet mot slag med butte gjenstander og som har den egenskap at det ved brudd sprekker opp i et stort antall deler uten skarpe kanter. 1.1.3 Plast: Akrylplast o.l. gjennomsiktige materialer. 2. Bestemmelsene i denne paragraf gjelder ikke for tilhenger/tilhengerredskap. 3. Vindu skal være tilstrekkelig solid og godt gjennomsiktig fra begge sider. Det må være slik utført at gjenstander som sees gjennom det ikke blir forvrengt. Det samme gjelder for vindskjerm som fører skal se gjennom. Som solfilter godtas svakt farget glass som ikke gir større reduksjon av lysgjennomslipp enn angitt i den amerikanske standarden ASA Z-26.1 - 1966, July 15 1966. Andre former for solfilter som f.eks. påsprøytet eller påklebet film tillates ikke på noen del av vinduene som fører skal ha sikt gjennom (frontvindu og sidevinduer foran). Utrykningskjøretøys blå lys skal i alle tilfelle kunne ses gjennom bakvindu i motorvogn hvor innvendig speil kreves. Kanter som fører eller passasjerer kan komme i kontakt med skal være slik utført eller beskyttet at unødig fare unngås. 4. Laminert glass i frontvindu, hvor dette kreves eller er montert, skal oppfylle kravene i ASA Z-26.1 - 1966, July 15 1966 eller ECE-Reg. No 43. Motorvogn med frontrute skal ha effektiv selvvirkende vinduspusser. Når frontruten er bred nok, skal det være to slike samtidig virkende vinduspussere. Bestemmelsene i dette nr. gjelder ikke for beltekjøretøy av åpen type med største bredde 1 m eller mindre eller som i driftsferdig stand ikke veier over 400 kg. Selv om reglene er litt uklare ang bakrute, så har det nok med hvem du treffer på. Uansett, hvis han ikke har tid til å koste bakruta, hvorfor ikke sette på varmetrådene? Enkelte asså.. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Januar 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2010 (endret) Drit nå i reglene og tenk litt lengre enn hva som er lov og ikke.. sunn fornuft skader ikke... Har hatt noen skumle opplevelser med biler og trailere fulle av snø, og det kan like godt være bilen med snø på taket det går ut over.. Ved brems f.eks.. JA til regler som sier at HELE bilen må måkes.. Så jevla mye arbeid er det strengt tatt ikke.. Om du har is på bakruta på bilen din det driter jeg i ;) Har du dårlig tid så er vel ikke akkurat det og gi faen i og måke et par ruter fri for snø det du sparer mest tid på.. Endret Januar 20, 2010 av LLH Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Januar 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2010 Ser bmwtråden har vokst litt. Og etter å ha lest alle 3 sidene så tror jeg ikke bmwforumet er noe mer seriøst enn dette forumet :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Januar 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2010 Drit nå i reglene og tenk litt lengre enn hva som er lov og ikke.. sunn fornuft skader ikke... Har hatt noen skumle opplevelser med biler og trailere fulle av snø, og det kan like godt være bilen med snø på taket det går ut over.. Ved brems f.eks.. JA til regler som sier at HELE bilen må måkes.. Så jevla mye arbeid er det strengt tatt ikke.. Om du har is på bakruta på bilen din det driter jeg i ;) Har du dårlig tid så er vel ikke akkurat det og gi faen i og måke et par ruter fri for snø det du sparer mest tid på.. det var jo nettopp is han hadde på bakruta da!:chairshot Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Januar 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2010 Les linje to i første posten du ;) hva som står lenger ned driter jeg i :P I win :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lroedal Skrevet Januar 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2010 Han skrev jo at han hadde på varmetråder påskrudd! Og at bakruten ikke var fullstendig dekket. Og da er det fullt lovlig. Det er nemlig nok at 1cm x 1cm av bakruta er fri for snø, da dette er nok til å se blålys. Så da kan de faktisk ikke si noe på det, og om de gjør det kommer de ingen vei... Siter lroedal.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg