Gå til innhold

Dynamo problem klikkelyd

Ranger emnet

svenno

Anbefalte innlegg

Har en passat 2000 mod 1.9tdi når jeg starter bilen må jeg gi bittelitt gass før at ladelampa skal gå bort men har også problemmer med mye lydstøy på radio/steroen og når jeg gir gass og slepper gassen blir det klikkalyd av et eller annet rele og lysan i bilen blinker både dashbord lys og taklys men når jeg kjører merker jeg ingen ting....noen nevnete det kunne være noen motstandere i dynamo som kunne være gåent???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel en Bosch-dynamo du har. Prøv å skifte laderegulatoren midt bak på dynamoen, altså den enheten som også er børsteholder. Koster ikke mange kronene for en ny, evt lån en fra en annen bil og se om det hjelper. Ser ut som på bildet under. Om det er noe i dynamoen som er defekt så kan det være en eller flere dioder og dynamoens kapasitet reduseres drastisk. Sjekk (mål) dynamoens ladespenning på tomgang og ved 2000 omdr.

1675f_308_alternator_regulator.jpg

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok..kan prøve og få sjekket det da..men da sku vel batteriet vært tomt før strøm etter en stund da??og sku børstan gjøre sånn at steroen lager mye dynamostøy??er litt rart det dær når jeg russer motorn og slipper gassen igjen så klikker det i et rele en plass under dashbordet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ser ikke slik ut på en 2000-modell, ser ikke slik ut på en 94-modell en gang, er nyere type dynamo med andre børster.

Sjekk reimdrift, frihjul på dynamo også, så kan du prøve å skifte børster/regulator, noe usikekr på hvordan dynamoen din ser ut, men ligger nok bak ett plastdeksel som kanvære en utordring å fåav på plass.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider