Gå til innhold

Golf 3 rar oppførsel "Ganske irriterende"

Ranger emnet

vwgolf90

Anbefalte innlegg

Hei:)

Har en golf 3 1,8l som har gått 198 000km

Det startet i desember at bilen begynte å fjuske og ettertenne i potta når jeg kjørte.Særlig ved akselrasjon/girskifte.

Tok å rusa motoren en del og skrudde opp tanklokket og skrudde det pån igjen.Bilen gikk helt fint,men den blei værre for hver dag som gikk.:P Har prøvd å fylle full tank samt.dyserens, men ingen bedring.

Hadde bilen på verksted for noen uker siden å bytta toppakning og termostat;) Da jeg henta bilen å skulle kjøre med den så var fjuskinga der fortsatt. Den virka ganske tett orka ikke å dra i gang og i oppoverbakker så måtte jeg bare gire ned for å komme opp.

Tok å kobla ifra lambdasonden og da virka det som det var mere hester i motoren og den gikk bedre ved gasspådrag.

Fjuskinga har symtomer som dette:Går å halter/lugger ved 1000-3000 omdreininger og fra 2700omd så skytter den fart fremover.:shake

Går veldig fint på tomgang og når jeg ruser den;)

Har bytta:Batteri(kulda tok knekken på det),rotor,fordelerlokk,lambdasonde,plugger ok,pluggledninger ok,katalysator ok.Har også bytta tilbake til luftfilter boksen istedenfor åpent(greenfilter) men ingen bedring.

En ting til.

Samma dagen som jeg henta bilen på verksted å kjørte to mil og motoren var varm(95¤) så begynte oljelampa å lyse og pipe men den slukka etter ca 5sek.stoppa bilen med en gang og peila olja og det viste seg å være nok olje.Har bytta føleren men ingen bedring. Har kjørt ca 10mil med bilen sånn men tørr ikke å kjøre noe lenger med den når det muligens lavt oljetrykk.Men har ikke skifta olje og filter etter toppakningskifte.

Har tenkt til å bytte olje og filter i morra.samtidig demontere bunnpanna og sjekke silen for rusk.

Noen som vet hva dette kan være for noe?

Takker for svar:)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at olje lampa piper å lyser av å til regner jeg med er oljetrykksføleren som er ødelagt visst olje å filter er ok. har samme problem på min (med ny olje å filter):)

er vistnokk vanlig at disse ryker på disse bilene..

95 Golf 3

94 Audi 80 competition, oppe å går med megasquirt

85 Volvo 740

88 Volvo 740 delebil

87 Volvo 240 Stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider