Gå til innhold

V70 2,5 - indikerer åpen bakluke

Ranger emnet

luggis

Anbefalte innlegg

Har en 2000 modell tidligere drosjekjørt V70 2,5 hvor taklampa i lasterommet levde sitt eget liv - til jeg fjernet pæra. I instrumentpanelet er det oransje varsellys og melding om at bakluka er åpen. Det begyner å bli litt plagsomt med varsellyset som lyser og slukker på eget initiativ.

Vet noen hva jeg kan gjøre (har ikke funnet giveren i bakluka)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper denne bryteren sitter inni låsemekanismen på bakluka,det er det vanligste. Jeg har samme problem på mercedesen faktisk, der er det bryteren som er skral. Kan også være brudd/gnissninger der ledningene går inn i bakluka.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Bryteren sitte i låsen ja. På V70N er denne mikrobryteren faktisk å få som del. Regner med at denne også kanskje passer på de siste utgavene av V70I

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Har samme problem med at melding om åpen bakluke vises i displayet. I tillegg ikke liv i pussermotor eller spyler. Jeg skrudde derfor opp bakluka og testet pussermotor direkte på 12volt; den gikk som bare det. Testet mikrobryter for baklukelåsen; måleapparatet mitt pep når jeg trykket inn bryteren. Og jeg vet det er kontakt før/etter montering av låsen. Iriterende feil. Det jeg har lagt merke til er at meldingen om åpen bakluke til tider har blinket for så å bli borte helt for en god stund. Virker som dårlig kontakt i ledningsnettet eller noe. Tenkte jeg skulle høre her om evt. forslag før jeg river av alt interiøret i bilen ;-)

update: vil bare skyte inn at det var brudd i ledningsnettet ved hengslene i bakluka. Samtlige 10-12 leder var av bortsett fra 2-3 stk.

Endret av Alfa159TI
løsning
Lenke til kommentar
Del på andre sider