Gå til innhold

Innbrudd i motorrom, trenger hjelp!

Ranger emnet

^ingar^

Anbefalte innlegg

Hei hei.

Jaja, var endelig ferdig med å sette inn FK i 240'n min etter endel måneder med klundring. Så har noen brutt seg inn i motorrommet og stjelt ALT bortsett fra blokka og toppen som sitter igjen der alene..

Har vært hos Volvo og fått fullpris på delene som en verdi.

Har anmeldt tyveriet/innbruddet.

Er i kontakt med forsikring.

Trenger noen hjelpetips fra Dere..

Har noen opplevd noen lignende?

Det jeg lurer mest på er hva som lønner seg hos forsikring.

Bilen er 1993 modell, helt rustfri og strøken i lakk.

Og verdien jeg fikk hos Volvo var innmari høy.

Bør jeg vise den til forsikringa?

Det jeg er redd for er at de ikke gir tilbake så høy sum på en så gammel bil "som ikke er verdt noe lenger" - selv om det er tyveri med hærverk-skade.

Noen som har brukt noen forsikring på sånt før? Dekker bare inntil 10.000 kroner. Får igjen listepris. Mange myter.. tar imot erfarings-historier med stooor takk. Eller litt lærdom fra noen som har vært borti sånt før eller har god greie på åssen reglene er.

Saken er at målet var å få bilen på veien hvert øyeblikk, men nå må jeg starte på nytt.. og trenger delene i fungerende stand innen meget kort tid. Og det er det som er verdien i praksis.

Forøvrig, noen i Hamar området med dårlig samvittighet for 240-innbrudd? Vet noen noe om dette så gi meg tilbakemelding. Den som har info får betalt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

Jaja, var endelig ferdig med å sette inn FK i 240'n min etter endel måneder med klundring. Så har noen brutt seg inn i motorrommet og stjelt ALT bortsett fra blokka og toppen som sitter igjen der alene..

Har vært hos Volvo og fått fullpris på delene som en verdi.

Har anmeldt tyveriet/innbruddet.

Er i kontakt med forsikring.

Trenger noen hjelpetips fra Dere..

Har noen opplevd noen lignende?

Det jeg lurer mest på er hva som lønner seg hos forsikring.

Bilen er 1993 modell, helt rustfri og strøken i lakk.

Og verdien jeg fikk hos Volvo var innmari høy.

Bør jeg vise den til forsikringa?

Det jeg er redd for er at de ikke gir tilbake så høy sum på en så gammel bil "som ikke er verdt noe lenger" - selv om det er tyveri med hærverk-skade.

Noen som har brukt noen forsikring på sånt før? Dekker bare inntil 10.000 kroner. Får igjen listepris. Mange myter.. tar imot erfarings-historier med stooor takk. Eller litt lærdom fra noen som har vært borti sånt før eller har god greie på åssen reglene er.

Saken er at målet var å få bilen på veien hvert øyeblikk, men nå må jeg starte på nytt.. og trenger delene i fungerende stand innen meget kort tid. Og det er det som er verdien i praksis.

Forøvrig, noen i Hamar området med dårlig samvittighet for 240-innbrudd? Vet noen noe om dette så gi meg tilbakemelding. Den som har info får betalt ;)

Her er det antageligvis noen som vet hva de var ute etter, ettersom de har tatt med seg i praksis alt som trengs for en turbo konvertering. Dessuten så visste de antageligvis at akkurat DIN bil hadde turbo. Så tror nok det er noen du enten har hatt besøk av eller en komis av en kompis eller noe i den dur. Iallefall så er det surt. Lykke til med leting av deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WTF? skjedde dette i hamar? da må det jo gå ann å finne ut hvem det er da. er sikkert snart en ny turbo 240 i byen da.

Volvo 740 kosebil.

Volvo 240 turbo (solgt)

Volvo 240gle (spiker)

Audi A4 1,6 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har skjedd rett utenfor Hamar by.

Bare bodd borti her et år ca. Så IKKE MANGE som vet om prosjektet heller.

Er et lite mysterium, men innmari kjipt detta som Dere sier..

Er vedkommende dum nok til å sette det i en 240 selv, så har han jo driti seg ut litt. Men ja, den nedre radiatorslangen f.eks. Og ikke hele innsuget, men AKKURAT de grønne dysene.. han vet AKKURAT hva han trengte. IC er borte, men ikke radiator.

Typiske eksempler..

Takk for svarene så langt :)

Får begynne på nytt på prosjektet, og heller se på det som læretimer i garasjen istedet :) og kanskje slenge ut noen bilder etterhvert som jeg kommer igang!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du tak i en delebil med b230f, så tar det jo bare noen timer å skru over alt som er.

Det er utrolig surt, og så jævli råttent gjort å gjøre seg til kjeltring for 2000kr, men ikke gjøre alt så mye vanskeligere enn det er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som er det verste er arbeidstimene, og man har tatt seg god tid til flisespikkeri som slangeklemmer riktig vei etc... tar noen timer... og så kommer det en fattig tams og lager kvalme sånt... men så klart... har lært meg litt ved å bytte motor. Så skal få igang denna kjerra igjen så fort jeg kan! Er ikke verdens undergang å skaffe seg tilbake en cooler og noen fester pluss diverse... bare lete fram de billigste delene en kommer over det...

Men takk for medfølelse folkens... kanskje jeg kan bruke anledningen til å lage en bilde-tråd, som jeg ikke gjorde forrige gang.. hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen steike bor i hamar sjøl, og fikk ståle alt av annlegg i bilen da den sto på midtstranda på jobb. Har hørt flere so har fått innbrudd i bila sine i hamar området. Sikkert en liten wannabe gangster gjeng so drive på, røre biln min en gang te so ska eg gjelle dåke levande og spenne kjøte te skogs.

Pumpen i bött, sota gött;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er bilen flyttet til tryggere sted.

Skal prøve å få den på veien til sommeren. Om jeg rekker det.

Men foreløpig er den ikke så mye å se. Hehe..

Mørk blå 93 modell sedan.. stort sett originalt.

Men årets feriepenger, evt skattepenger hvis jeg er heldig :) skal gå til senking og noen penere felger. ellers blir det å lakkere speil, lage en litt spesiell grill som jeg holder på med. og skaffe reten av de svarte listene jeg mangler..

lyst til å ha den mest mulig original med 17" og litt nedpå bakken :) rutene er originalt bittelitt nedtonet så tror ikke jeg skal ha noe mer soting... hvertfall ikke sånn "svart søplesekk på innsida fjortiss soting" :p

Mørkemørkemørke grått interiør. Nesten svart.. Og seff trelister innvendig men de har jeg lakka svarte :p

Pen kjerre syns jeg.. men mangler motordeler.. en pikk som sitter å gnir og ruger på dela mine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider