_Kenneth_ Skrevet Januar 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2010 Har kjøpt en skapbil med lift, som jeg skal ha en rallycrossbil baki. Denne er ca 1050kg med sjåfør. Selve liften er for kort, så jeg må i tillegg bruke kjørebruer. Vil liften min tåle dette? Bør jeg høre med leverandøren av liften? Vil ikke ta sjangsen på å ødelegge noe. =) Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Steinkjer Skrevet Januar 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2010 Hvis du sier hva slags skapbil det er så er det lettere å hjelpe deg :) Siter GT: Ole Stensrud Bare add så tar vi en kamp, Er med på alt :) Det er ikke farten som dreper!, det er hvor fort man stopper! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet Januar 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2010 Det er en 1996 Mercedes 817, max vekt 7490kg. =) Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2010 Det står kanskje et merkeskilt et eller annet sted på liften? Mulig det står der, hvis ikke skiltet er fjernet da... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet Januar 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2010 Såg ikke noe i farten da jeg kikket over, men mener jeg har sett på andre lastebiler en slik kurve som viser hva den tåler av belastning på de forskjellige punktene på platten? Får sjekke igjen når jeg er hjemme og evt. ta kontakt med leverandør. Tenkte bare om noen hadde en liten pekepinn på hva som er normalt. =) Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Januar 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2010 totalvekt et sted mellom 30 og 60cm fra skapet, og ut på liften er normalt. Så mindre og mindre utover til ca. 1/3 av totalvekt ytterst på spissen. Men det er hva den klarer å LØFTE :) Skal du bruke den som rampe tåler den nok det meste. Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet Januar 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2010 Ok, jeg skal kjøre den i posisjon, så legge på kjørebroer som gjør platten ca dobbelt så lang for så å kjøre inn en bil. Det er jo hydraulikken som holder vekten oppe, og vil nødig skade den. Derfor lurer jeg på å ha en støtte i bakken ved enden av platten om nødvendig. For om liftene er oppgitt med hva de klarer å løfte, er det ikke sikkert det står hva de tåler når de er i ro? Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Januar 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2010 Det er en VELDIG god idé å lage støtter på midten :) Da kan du kjøre det meste oppå der med god samvittighet :) Mange som gjør detta, vet iallefall en i formelbasic som kjørte bilen innpå liften, kjørte den opp og vinkla den max ned, og spant seg inn i skapet :P Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig73CamaroZ28 Skrevet Januar 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2010 Vil tro liften klarer 1050kg uten problem. Kjørte selv en mindre skapbil med lift ei stund, og den ble regelmessig utsatt for å løfte 1000kg på pall, pluss vekta av jekketralla pluss mine 90kg. Den liften løftet iallfall den vekta uten problem flere ganger om dagen.. Husker ikke hva max last på disse liftene pleier å ligge på jeg, men 1050kg som ikke skal heises opp fra bakken greier den stå imot iallfall! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg