Urban Skrevet Februar 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2010 Om de nye reglene er fornuftige eller ikke, det er ikke godt å si.Har litt vondt for å tro att det skal være sikrere å fjerne min originaltank som er av plast, dekket med en beskyttelsesplate av stål. Alt dette ligger under bilen, uten noen åpninger inn til kupeen. Går noe galt der, så får jeg i verste fall en brann under bilen.. Men istedenfor så skal den tanken bort.. å jeg skal flytte både tank og bensin INN i kupeen hvor jeg selv sitter... dog med en kasse rundt tanken da.. men jeg hadde faktisk følt meg tryggere med tanken under jeg da... Håller med dej der. Syns det kunde vara lov med orginal tank så länge den er i plast å ligger utanför bilen. De som lagat bilen har ju trots allt lagt ner en del med timmar för å få till en sikker lösning på det med plasering & konstruktion av tank. Til og med min gamle PUG 205 har tanken långt in under bilen, ska en del til för å riva den i stycker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fiat 131 acing Skrevet Februar 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2010 Ved finlesing av boka så må jeg vel fjærne alt av intr i bilen.. foruten instrumenter og instrumentpanel.. vil vel si att hele dachen må ut å da vel? Nen som har fått noen kommentarer på det på årskontrollen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Februar 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2010 Står vel ingenting om at dashbord må fjernes?? Ser at det står brennbart materiell, men instrumenter og instrumentpanel er fritt. Jesus christ.. Fikk ingenting på årskontroll i fjor, så det eneste de har endra er vel brennbart materiale. Men hva legger de i det? Skal endel til at plast tar fyr da. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fiat 131 acing Skrevet Februar 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2010 Dashbord brenner vel stort sett... Om det er av plast.. Så ble litt i tvil om det skal fjernes fra i år av.. siden det står med rødt. Men står litt vanskelig skrevet da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Februar 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2010 Sendte mail til nbf for å høre. De skriver jo alt så diffust.. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fiat 131 acing Skrevet Februar 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2010 Kunne vært skrevet mere direkte om det var det de mente ja.. men frykter jeg har en jobb å gjøre der også.. pokker... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Februar 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2010 Jeg nekter å fjerne dashbordet. Makan til hva man skal fjerne....Må da bygge om nytt panel for knapper og styre masse med ledningsfjas og varmeapparat som fungerer gull. Men vi får vente å se :) Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Februar 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2010 når jeg tenker brennbart tenker jeg på bakseter, baksete rygg, dørtrekk, gulv teppe og lignende som fort kan suge til seg en del drivstoff å brenne godt. plast smelter før det tar fyr. så det er det veldig begrensa hvor brennbart det er. om det brenner så er det iallefall noe annet det har starta å brenne i først. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fiat 131 acing Skrevet Februar 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2010 Er ikke uenige med dere om det der.. vil helst beholde mitt selv også :-) Men varmeapperatet er også en diskusjon faktisk.. INGEN form for radiator i kupe står det i boka.. å strengt talt er jo varmeapperatregisteret en form for radiator. Vet enkelte teknisk kontrollører mener det skal fjernes også... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Februar 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2010 skal man fryse ballene av seg å stoppe midt i ett løp pga null sikt fordi man ikke får varme opp kupeen da? merkelige regler!. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superflow Skrevet Februar 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2010 du trenger ikke å fjerne verken dashbordet eller varmeapperate! Siter 94` Transporter 96` omega 2 stk volvo 240 bilcross biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Februar 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2010 Nei hører flere sier det, men jeg har sendt mail til nbf bare for å være sikker. Jeg vil like å se at dashbordet tar fyr i Mazdaen under et heat. Da skal bilen få brenne ned uten at jeg gjør noe :p Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fiat 131 acing Skrevet Februar 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2010 Airbag skal fjernes. Instrumentpanel, instrumenter og innvendig trekk på førerdør er fritt. Annet brennbart materiell skal fjernes. Gjelder ikke strømførende ledninger/ komponenter. Skarpe kanter skal polstres. Siden det med annet brennbart materiell sksal fjernes står med rødt. Vil jeg tolke det sånn att det SKAL fjernes.. Men det er lov til å ha de instrumentene du selv ønsker... Men jævli dårlig skrevet.. spesielt med tanke på att dette er nytt av året. Syns boka blir værre å værre jeg.. Å jeg har holdt på siden -88.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Februar 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2010 Ja boka er skrevet helt idiot spør du meg. Står så mye diffuse ting der. Skjønner at de ikke kan skrive ALT hva som skal fjernes og ikke fjernes, men en vesentlig ting som dashbord synes jeg kunne være nevnt. Spesielt siden de skriver at brennbart materiell skal fjernes. Men, skal dashbordet fjernes må vel girkula fjernes også. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superflow Skrevet Februar 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2010 hva tror dere at et instrument panel er for noe da??? Siter 94` Transporter 96` omega 2 stk volvo 240 bilcross biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg