Gå til innhold

'99 1.8T blir ikke varm!

Ranger emnet

Pr3cis

Anbefalte innlegg

Audi a4 1.8 turbo 99 modell

Bilen vil plutselig ikke opp på temperaturen. Selve måleren står på 60 grader og jeg kan ikke se den stiger noenting. Varmeapparatet begynner heller ikke å varme. Når jeg skrur opp varmeapparatet manuelt, er det såvidt den varmer.

Byttet termostat for en god stund siden (biltema) og etter det har den lagt på 90 grader.

Kan det være termostaten igjen?

Tenkte på vannpumpa også, men synes det er rart at den ikke stiger på temperaturen da.

Dette skjedde helt plutselig. Hadde kjørt ca. en halvtime og stoppet bilen for å gå inn på butikken. Da jeg startet bilen igjen (etter 10 minutter), var temperaturmåleren inni bilen på 60 grader, eller helt på "bunn".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute i bilen nå, tenkte jeg skulle se p åfeilkoder på klimaanlegget. Skjønner ikke en dritt av de kodene, men det er nå så..

Men hvertfall så begynte bilen plutselig å regulere varmen av seg selv igjen. Uten at det er noe særlig varme som kommer ut, bare litt lunk..

Temperaturmåleren er fortsatt "ute av funksjon", stiger ikke.

Skjønner ingenting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bytt termostat og vips er du igang igjen :) trur den koster 400 spenn på møller

Flott :) Da tar jeg å bytter den imorra. Så kjøper jeg noe anna enn Biltema denne gangen hvertfall ;)

Dro ut slangen som går til ekspansjonstanken også, og der kom det ut vann som viser at det er sirkulasjon. Så det tyder vel på at det er termostaten som fjusker ja.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Var ute i bilen nå, tenkte jeg skulle se p åfeilkoder på klimaanlegget. Skjønner ikke en dritt av de kodene, men det er nå så..

Men hvertfall så begynte bilen plutselig å regulere varmen av seg selv igjen. Uten at det er noe særlig varme som kommer ut, bare litt lunk..

Temperaturmåleren er fortsatt "ute av funksjon", stiger ikke.

Skjønner ingenting..

Du kan jo ta opp den digitale vanntemp i klima'n din da, så ser du der nøyaktig hvor varm den er. Men er nok termostaten.

(pil opp og hold inne resirk.knappen samtidig, velg kode 51, og resirk igjen, da får du digital vanntemp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider