VolvoTore Skrevet Februar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2004 Originally posted by DaButcher fant den gamle threaden, men desverre har jeg ikke bildene der lengre. Jeg fant dog bildene på harddisken min og lastet opp ene. Threaden: http://www.bilforumet.net/showthread.php?threadid=10212&highlight=autosol bilde av toppdeksel: http://www.volvo-power.net/?mid=&t=2&pid=156&user_id=1&offset=0&b=&contid=25〈=2 MEGET PENT!!! Har vært inne på tanken selv, men har ikke hatt tid og ork til å gjøre det... Nå ser det ut til at jeg må bytte toppakning så da er det en ypperlig anledning til å få polert litt. Har så vidt prøvd selv og det blir jo kjempelekkert da :) Forresten, er det B19 du har i bilen din DaButcher? Lurer på det fordi jeg prøver å finne ut om den forgasseren du har der eller den "firkanta" 175 CD 2- gassern er nyest utgave... Husker ikke lenger. Har begge typer liggende og skal overhale en av dem, men får ikke bestemt meg for hvilken jeg skal bruke... (offtopic, men håper det går greit). Du kan jo polere forgassern, vannpumpe, termostathuset og dynamoen også da (det har jeg tenkt til å gjøre...). Du får jo også tak i metall-deksel til registerreima på den motoren du har. Jeg har det på B21'n som stod i bilen min før. Det kan jo også poleres blankt, men det passer ikke på den motoren jeg har i bilen nå (tror det er en B23 av nyere årgang enn B21'n). Ble byttet i tiden etter at jeg solgte den, og da jeg kjøpte den tilbake igjen var motoren byttet ut. Fikk med den gamle go-motor'n da... Den som sitter i har stoppa allerede :mad: Men jeg får vel plukke den ut og begynne en skikkelig overhaling, så blir det go-motor av den også :D Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet Februar 3, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2004 Jeg har tenkt til og beholde gulfargen på bilen min, men jeg skal lakkere om motorrommet. Hvilken farge syntes dere passer til motorrommet. Syntes ikke gult passer med rød blokk og chrommede deler. Har tenkt på sort, men er redd det ikke blir passende. Hva sytes dere??? Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Februar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2004 Originally posted by VolvoTore MEGET PENT!!! Har vært inne på tanken selv, men har ikke hatt tid og ork til å gjøre det... Nå ser det ut til at jeg må bytte toppakning så da er det en ypperlig anledning til å få polert litt. Har så vidt prøvd selv og det blir jo kjempelekkert da :) Forresten, er det B19 du har i bilen din DaButcher? Lurer på det fordi jeg prøver å finne ut om den forgasseren du har der eller den "firkanta" 175 CD 2- gassern er nyest utgave... Husker ikke lenger. Har begge typer liggende og skal overhale en av dem, men får ikke bestemt meg for hvilken jeg skal bruke... (offtopic, men håper det går greit). Du kan jo polere forgassern, vannpumpe, termostathuset og dynamoen også da (det har jeg tenkt til å gjøre...). Du får jo også tak i metall-deksel til registerreima på den motoren du har. Jeg har det på B21'n som stod i bilen min før. Det kan jo også poleres blankt, men det passer ikke på den motoren jeg har i bilen nå (tror det er en B23 av nyere årgang enn B21'n). Ble byttet i tiden etter at jeg solgte den, og da jeg kjøpte den tilbake igjen var motoren byttet ut. Fikk med den gamle go-motor'n da... Den som sitter i har stoppa allerede :mad: Men jeg får vel plukke den ut og begynne en skikkelig overhaling, så blir det go-motor av den også :D Vel, ang. motoren, er ejg ikke sikker. Jeg har 1980' 242DL og han jeg kjøpte den av, sa det var en B19. Men.. forgasseren er jo sånn som var på b230a.. Det kan være de har byttet forgasser, etc. men så kan det også være at de har byttet motor. Jeg tror det er førstenevnte, altså b19 med b230a forgasser og tilbehør. Jeg snakket med en som har vært volvo mekaniker i 17 år elns, han sa at med den forgasseren på b19/b21, ville den bruke mindre bensin og gi mer effekt. ps. det var en uavhengig av han jeg kjøpte bilen av. han volvo mekanikeren bare gikk forbi bilen mens jeg byttet tennings-delene, så stoppet han og glodde i motorrommet og sa "hmm, den forgasseren der er ikke orginalt i denne bilen". Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Februar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2004 Originally posted by parelius Jeg har tenkt til og beholde gulfargen på bilen min, men jeg skal lakkere om motorrommet. Hvilken farge syntes dere passer til motorrommet. Syntes ikke gult passer med rød blokk og chrommede deler. Har tenkt på sort, men er redd det ikke blir passende. Hva sytes dere??? vel.. jeg er en av de som synest hele bilen bør være i samme farge, med mindre man har to-farget lakk. Jeg synest feks. at en bil med sort panser og resten av bilen i en annen farge, ser ut som om eieren ikke har råd til lakk. Det samme mener jeg om motor-rom. Om man lakker bilen (og har råd/tid), bør man lakke hele bilen, ikke hoppe over motorrommet. Det er som sagt litt anderledes om bilen har to farger, feks. sølv metallic og blå metallic.. da kan man på en måte velge hvilken farge man vil ha. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Februar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2004 Originally posted by DaButcher vel.. jeg er en av de som synest hele bilen bør være i samme farge, med mindre man har to-farget lakk. Jeg synest feks. at en bil med sort panser og resten av bilen i en annen farge, ser ut som om eieren ikke har råd til lakk. Det samme mener jeg om motor-rom. Om man lakker bilen (og har råd/tid), bør man lakke hele bilen, ikke hoppe over motorrommet. Det er som sagt litt anderledes om bilen har to farger, feks. sølv metallic og blå metallic.. da kan man på en måte velge hvilken farge man vil ha. ENIG! :o Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Februar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2004 Originally posted by DaButcher Vel, ang. motoren, er ejg ikke sikker. Jeg har 1980' 242DL og han jeg kjøpte den av, sa det var en B19. Men.. forgasseren er jo sånn som var på b230a.. Det kan være de har byttet forgasser, etc. men så kan det også være at de har byttet motor. Jeg tror det er førstenevnte, altså b19 med b230a forgasser og tilbehør. Jeg snakket med en som har vært volvo mekaniker i 17 år elns, han sa at med den forgasseren på b19/b21, ville den bruke mindre bensin og gi mer effekt. ps. det var en uavhengig av han jeg kjøpte bilen av. han volvo mekanikeren bare gikk forbi bilen mens jeg byttet tennings-delene, så stoppet han og glodde i motorrommet og sa "hmm, den forgasseren der er ikke orginalt i denne bilen". Offtopic igjen, men men... Hvor står motormerket(altså B21, B23, B230 osv...) på B23 og B230? På B21'n jeg har står det rett under Volvo-merket på blokka på innsugsiden, men det står ikke der på den motoren som står i bilen... Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet Februar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2004 Originally posted by VolvoTore Offtopic igjen, men men... Hvor står motormerket(altså B21, B23, B230 osv...) på B23 og B230? På B21'n jeg har står det rett under Volvo-merket på blokka på innsugsiden, men det står ikke der på den motoren som står i bilen... På den b230a jeg har i kjelleren står det b230 på motsatt side av der forgasseren er,hvis du skjønner! Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet Februar 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2004 Da må jeg nok lakkere bilen da.... vil ha mørkt motorrom:D Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Februar 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2004 Originally posted by parelius Da må jeg nok lakkere bilen da.... vil ha mørkt motorrom:D hvorfor skal du ha mørkt motor-rom? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet Februar 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2004 syntes chrom og blanke deler kommer mere fram da... Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Februar 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2004 Originally posted by parelius syntes chrom og blanke deler kommer mere fram da... Dem kommer like godt fra i et gult eller rødt motorrom, som i et mørkt et. Dessuten tror jeg det blir veldig stilig med gult motorrom, rød blokk, og blanke og svarte detaljer! Også kan du jo kjøpe sånne farga metallstømper til å trekke utenpå slanger og ledninger... Hvis du har både blokka og strømpene i rødt, så blir det nok et tøft motorrom, skal du se! Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Februar 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2004 Jeg må si meg enig med volvotore. Konsentrer deg om motoren,samt dens deler, så skal du se det blir fint :) "Ikke fiks det som ikke er ødelagt" <- lakken altså.. Om du feks har gule dempere, kan du lakke fjærbeina gule, så har du sikkert røde senkefjærer, så lakker du i tillegg caliperene røde med motorlakken. Så kan du chromme div ting i motor-rommet. ps. jeg hadde en b230a en gang i en 240 glt, den hadde ikke vanlige vakuum slanger, men den hadde gjennomsiktige slanger. Slangene var av hard plast og festet til blokken med vanlige gummi slanger (tredd inni). Det var ganske stilig.. ellers: sjekk stylingen til han her karen -> http://www.volvo-power.net/?user_id=305&offset=0&t=1&b=y&contid=25〈=2 sjekk motor-rommet også :-) race style.. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet Februar 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2004 Dette motorrommet ble litt i meste laget av farger.... Jeg skal jo lakkere motorrommet uansett, men det er bare fargevalget som er problemet. Er sort og gult så upassende egentlig...... Er jo sorte lister og rutene blir jo sorte etter vært. Jeg spør dere fordi dere har sikkert sett flere stylet biler enn det jeg har. Takker samtidig for gode forslag og råd :) Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Februar 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2004 vel jeg bare mener at det vil se ut som du slapp opp for penger mens du lakket bilen gul.. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet Februar 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2004 Fortsetter med litt bilder jeg... Går smått, men Nye deler må bestilles.... Syntes dere jeg burde ha noen annen farge på disse hjulene? Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg