Gå til innhold

Motorfusk / kveler seg selv ved kaldstart?

Ranger emnet

truls160

Anbefalte innlegg

noen som har noen forslag til hva som kan være galt med min 1,6 a4? Har ikke sett veldig nøye på det enda og tok å leste ut feilagret der hvor jeg er lærling rett før jeg gikk fra jobb i går:)

Fikk følgende feilkoder fra vas'n:

16514: cylinderrekke 1-sonde 1

Elektrisk feil i strømkrets

16688: Cylinder 4

Forbrennindingsutsettære registrert

Sporadisk feil

17648: indsptrøyningsventil cylinder 4- N33

Avbrytelse

Sporadisk feil

17831: cylinderrekke 1, sekundærluftsystem

Gjennomløp for lavt

Noen som har noe forslag til hva som kan være noe av mine problemer?:)

Tror kanskje at 16688 og 17648 henger sammen?

Noen audi folk der ute som har lyst å hjelpe?=)

2000 Audi A4 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur alle henger sammen

16514: cylinderrekke 1-sonde 1

Elektrisk feil i strømkrets

Dette er en slags oksygenmåler, hvor den befinner seg og hva som feiler vet jeg ikke.

16688: Cylinder 4

Forbrennindingsutsettære registrert

Sporadisk feil

Etter tenning på sylinder 4, kan være injectoren igjen som gir feil mengde fuel. Kan også være tennpligg som gir gnist for sent. Da kan det være plugg, coil, signalfeil eller styre enheten.

17648: indsptrøyningsventil cylinder 4- N33

Avbrytelse

Sporadisk feil

N33 er injector vis jeg ikke tar helt feil, så her tyder det nok en gang på at insprøytingen fjusker. Bytt injector, skjekk signal

17831: cylinderrekke 1, sekundærluftsystem

Gjennomløp for lavt

Dette er vacum systemet. Er det lekasje eller gåen pumpe kan det føre til ettertenning som vi ser lenger opp (Vet ikke om det er vacumsyrt, men mange biler har mye vacumstyring). Skjekk sikring og pumpe, se etter lekasjer.

Er vanskelig å diagnotisere her, men der har du en pekepinn iallefall :)

Endret av alarm92

SELGES: Alt av A4 B5 deler

-Audi A4 Avant 1.8tqs 98"

-Audi A4 Sedan 1.8t 96' Opprettingsprosjekt [solgt]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar:) har sett litt på det selv og fått litt hjelp av en tekniker der hvor jeg er lærling å:) får å finne feilen:P men det er garantisak mot møller uansett, så får ordna det på torsdag:)

Kan skrive hva som var feil her, sånn at folk i fremtiden som har samme problem får vite det;)

har gått over alle vakumslanger og søkt etter falsk luft, men fant ikke noe:P og dysa er mest sansynelig fin... Men kan være fuck med sonde en(lambda før kat) som igjen fucker for N33 som igjen sørger for Forbrennindingsutsettære...at den kveler seg ved kaldstart kan være sota gassspjeld eller at sonde 1 er fucked sånn at den ikke får regulert bensinen godt nok:P hadde jeg selv skulle ha feilsøkt så tror jeg at jeg hadde begynt med lambden... men får høre på torsdag:)

Igjen takk for svar:)

2000 Audi A4 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider