Gå til innhold

Ny Touran:)

Ranger emnet

beddarihåi

Anbefalte innlegg

er nå stor fornøyd eier av en touran 1.9tdi (Vare) 2006:thumb:thumb

helt nydelig bil:)

Eneste er at det ikke er hengerfeste og defa motorvarmer.

Hørte hos Vw forhandler at d kosta 9000kr for å montere h.feste, syns d var litt dyrt.

Så tenkte jeg at skulle gjøre det selv.

Er det vanskelig?

Har alt til Defa motorvarmer borsett fra selve varme elementet.

Hva anbefaler dere? slangevarmer eller blokkvarmer?

takker for svar :)

tar også imot generelle tips å triks om bilen;)

kommer med bilder seinere;)

Vw Touran 1.9 2006

Polaris switchback 800 2004 (Solgt)

Mamma sir at æ må kjøre forsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som kan være vanskelig med hengerfeste på en så ny bil er at ledningsnettet må kobles til framme i sikringsboksen, på visse steder der. Dette pga pærevarsling og can-bus. Derfor lønner det seg ihvertfall å kjøpe originalt tilkoblingssett til dette.

Jeg ville gått for blokkvarmer tror jeg...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som kan være vanskelig med hengerfeste på en så ny bil er at ledningsnettet må kobles til framme i sikringsboksen, på visse steder der. Dette pga pærevarsling og can-bus. Derfor lønner det seg ihvertfall å kjøpe originalt tilkoblingssett til dette.

Jeg ville gått for blokkvarmer tror jeg...

ser at norsk bildelesenter har dette uniuersal kittet, noen som vet om det funker?

http://bildeler.no/?bilmerke=4&bilmodell=54&arsmodell=2006&Vareklasse=9&Varegruppe=342&Vare=15790

Vw Touran 1.9 2006

Polaris switchback 800 2004 (Solgt)

Mamma sir at æ må kjøre forsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljevarmer limes på bunnpanna som regel, men effekten er dårligere enn vanlig kjølevannsvarmer. Er man heldig blir oljen lunket, og det tar mye lengre tid før motoren er varm (i tillegg får du ikke varme inne i bilen)

En kjølevannsvarmer varmer kjølevannet, og til dels oljen også så jeg vil påstå at det er mye bedre med en blokkvarmer kontra en "bunnpannevarmer" siden kjølevæska fremdeles er kald ved bruk av oljevarmeren.

Dog er det en vurderingssak hva man vil ha :)

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for element 803. Det er bunnpannevarmer. Veldig enkel å montere.

Ang hengerfeste. Er no dritt på Touran. Sideveggen v.s må av, bak der skal styreenheten sitte. Alle kabler skal trekkes helt fram, der 4 ledninger kobles inn i sikringsboksen med 3x15ah og 1x5ah sikringer.

De resterende 3 ledningene skal kobles inn i styresentralen over pedalene.

Deretter skal alt kodes med VAS.

Dette er ikke noe du gjør selv uten å vite hva du driver med

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...