Gå til innhold

Problemer med el. vindu

Ranger emnet

Eivind22

Anbefalte innlegg

Som tittel sier så har jeg problemer med det elektriske vinduet på passasjersiden. Jeg har merket tidligere at når jeg går fra bilen og låser den er alle vinduene lukket, men når jeg kommer tilbake til bilen etterpå står det ene vinduet på passasjersiden åpent.

Jeg har hele tiden trodd at jeg muligens må ha kommet borti åpner-knappen på førersiden idet jeg er på vei ut av bilen, og at jeg ikke har merket at jeg har åpnet vinduet samtidig.

Men, nå er jeg ikke så sikker på at det skyldes min feil lenger.

For noen dager siden kjørte jeg bilen inn i en vaskemaskin for å få av litt salt og drit. Vaskeprogrammet starter med avfetting, jeg fyrer på musikk og alt er heilt greit. Helt til høytrykksspyleren kommer på. Da oppdager jeg at det er en liten åpning på bakvinduet, (her er det manuell sveiv så her er det jeg som ikke hadde sjekket godt nok). Idet jeg har strukket meg så lang jeg er for å få lukket bakvinduet oppdager jeg at vinduet på passasjersiden står vidåpent.

Her må det ha skjedd ett eller annet. Da avfettingen kom på var vinduet lukket, ellers ville jeg jo oppdaget det allerede da før høytrykksspyleren kom. Jeg måtte også slå på tenningen igjen før jeg fikk lukket vinduet.

Det ble en fuktig opplevelse, men til gjengjeld ble bilen ren både utvendig og innvendig. ;)

Noen andre som har hatt problemer med el. vinduer som lever sitt eget liv, eller vet hva som kan forårsake det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, har opplevde det samme som deg, om jeg ikke tar feil så kan du stille vinduene ved fjernstyrte nøkkelen, mener det er slik at du skal holde knappen inne (den som låser opp eller igjen) dørene, og kan også ta opp vinduet! Høres litt rart ut men prøv å hold en av knappene i 5-10 sek, og se om vinduet beveger seg, for det gjør det hos meg!

http:/www.valsemesteren.no - Valsing av hjulbuer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke styrt vinduene v.h.a. nøkkelen på min bil ihvertfall. Jeg har ingen knapper på nøkkelen, men en Defa alarm montert i bilen med en ekstra fjernstyringsenhet på nøkkelknipet for å låse/åpne bilen og aktivere alarmen. Vinduene reagerer ikke når jeg trykker på den ihvertfall. Det er forøvrig en Audi A4 1,8 1999 modell jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider