londonwest Skrevet Januar 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2010 (endret) ...eller er det ikke så særlig store forskjellene på de enkelte kjente merkene??? Finner heller ingen priser på Monro på google søk.... takk på forhånd for svar; helt med priser om dere har; per stykk Endret Januar 24, 2010 av londonwest Glemte noe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Januar 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2010 hvilken bilmodell er det til? Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jns91 Skrevet Januar 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2010 har nettopp byttet begge støtdempere bak på min til monroe, har ikke kjørt så mye med de enda men tiden vil vise hvor bra de er, de selger det på mekonomen Siter - 1992 Toyota Corolla 1.3 XLI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet Januar 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2010 Monroe er helt OK kvalitet. Ikke helt Sachs, og langt fra Bilstein, men mer enn bra nok til de fleste oppsett, og mye bedre enn billige løsninger fra f.eks Biltema. Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
londonwest Skrevet Januar 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2010 ...jeg skal i morgen og bytte til Sachs Advantage....så om det er slik du beskriver det, så er det jo bra at jeg tok det valget. takk http://www.eddy.nu Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 740 racing Skrevet Januar 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2010 Har du senka bil? isåfall må du ikke finne på å kjøpe monroe dempere. Du kommer til å gå på en smell som det jeg gjorde. Kjøpte 40mm senke sett...fjører og monroe dempere. resultatet er at etter en liten stund så ble demperne sprengt! Grunnen til at det skjer er at demperen får kortere demping pga kortere fjør og mye hardere smell når du kjører over en hump. Det lå olje over store deler av understellet på bilen. Hvis du senker bilen, kjøp dempere som er beregnet for dette. kjøpte da koni og de er som nye etter 4 år!! Gå for gulekoni eller bilstein! du vill ikke angre et sekund! bilen blir mer racing......koni er justerbar i hardhet. Siter Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P kjører nissan primera Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Januar 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2010 Har du senka bil? isåfall må du ikke finne på å kjøpe monroe dempere. Du kommer til å gå på en smell som det jeg gjorde. Kjøpte 40mm senke sett...fjører og monroe dempere. resultatet er at etter en liten stund så ble demperne sprengt! Grunnen til at det skjer er at demperen får kortere demping pga kortere fjør og mye hardere smell når du kjører over en hump. Det lå olje over store deler av understellet på bilen. Hvis du senker bilen, kjøp dempere som er beregnet for dette. kjøpte da koni og de er som nye etter 4 år!! Gå for gulekoni eller bilstein! du vill ikke angre et sekund! bilen blir mer racing......koni er justerbar i hardhet. dette er det dummeste jeg har høt til dags dato, gratulerer, har monroe på en bil som er lagt helt nedpå, kjører på norges dårligste veger daglig og det er ikke rolig jeg kjører, monroe funker meget bra på denne bilen, så det er bare tull, men senker man 45mm eller mer, så anbefales kortere dempere Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 740 racing Skrevet Januar 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2010 De sa det på mekonomen+ JEG SNAKKER AV EGEN ERFARING!!!!:chairshot Siter Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P kjører nissan primera Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
londonwest Skrevet Januar 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2010 Hvilken forskjell på kjøreegenskapene, efter at jeg nu har fått montert Sachs Advantage, (gass) bak. Ligger som Dovreekspressen på veien; men, altså; det var stor forskjell.... Takk for alle svarene i den forbindelse Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Januar 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2010 Har hatt moroedempere på en mercedes 190 som sleika asfalt og den bilen ble misbrukt noe helt forferdelig siden 2006 og fram til i dag Sleit ut lersjøforsfjærene som jeg var myyye mer enn kjempefornøyd med. Dempera er fortsatt i helt fantastisk bra forfatning og tåler å slite ut enda et sett med fjærer tror jeg. Har begynt å bytte fjærer nå og ble bare stående målløs med et digert glis når jeg kjente på demperne. Og her snakker vi skikkelig misbruk! Hopping over fartshumper,enormt mye sladding,kræsja dritten rammeskeiv både forran og bak,kjørte av veien og inn i skogen og maltrakterte stabstag og bærebruer.... Det er et trygt kjøp av dempere, kort og godt!:pray Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2010 Husker når jeg skifta bakdempere på 230n jeg, med rundt 350 000 km, den ene var totalt havarert, og tung som ei sliten sykkepumpe og rustvannet spruta, den andre var like tight og fin som de nye jeg monterte, de var orginale på bilen, ble montert Sachs supertouring som var OEM-dempere og bilen ble kjempe fin å kjøre med ca 70 mm senk bak. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg