Gå til innhold

Regreimbytte

Ranger emnet


luna89

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig kjøpt en 1,6 85-mod golf som har litt problemer. Den får tenning, men starter ikke. Finner ut at registerreima er så slakk at den antageligvis har hoppet over ett hakk. Nå lurer jeg på hvor merkene er, hva som skal stå mot hverandre?

 

Har sjekket plugger, alle ledninger/slanger. Den har bensin, den har olje, den har frostveske. Dette skjedde en gang før og da fikk jeg den ikke til å starte med startgass. Det går ikke nå heller. Den kom seg når den ble taua i gang. Men det kan jo ikke gjøres hver gang jeg skal bruke bilen!

 

Jeg er ikke veldig bilkyndig, så nøye forklaring mottas med stor takk!

 

- Christina :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tingene som skal stå mot hverandre er:

 

- Et rundt lite merke på baksiden av det øverste hjulet hvor regreima sitter på. Det merke skal stå pekt fremover på lik linje med topplokket og dekselet.

 

- Så må du vri akslingen og se ned i hullet på girkassa. Der skal det etterhvert komme et merke frem som er et hakk inngravert i platen som går rundt inni der.

 

- Så var det fordeleren. Den som tenner gnisten, den som går rundt i fordeleren, må stå mot et hakk som er i enten motorblokka eller fordeleren.

 

Det var ihvertfall slik jeg gjorde den gangen min bil ikke starta som følge av feil tenning.

 

Håper dette svaret hjelper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sekommentarer merket i rødt....

De tingene som skal stå mot hverandre er:

 

- Et rundt lite merke på baksiden av det øverste hjulet hvor regreima sitter på. Det merke skal stå pekt fremover på lik linje med topplokket og dekselet. denne er korrekt

 

- Så må du vri akslingen og se ned i hullet på girkassa. Der skal det etterhvert komme et merke frem som er et hakk inngravert i platen som går rundt inni der.

 

- Så var det fordeleren. Den som tenner gnisten, den som går rundt i fordeleren, må stå mot et hakk som er i enten motorblokka eller fordeleren.

disse er ikke det jeg bruker. på reimhjulet til kilereima på veivakselen er det et hakk. dette skal flukte med et lite rundt merke på kamreimhjulet på fordeler akselen.

 

Det var ihvertfall slik jeg gjorde den gangen min bil ikke starta som følge av feil tenning.

 

Håper dette svaret hjelper :)

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

disse er ikke det jeg bruker. på reimhjulet til kilereima på veivakselen er det et hakk. dette skal flukte med et lite rundt merke på kamreimhjulet på fordeler akselen.

 

Er helt riktig det du skriver, men om noen har byttet fordeler så er det ikke sikkert merket på mellomakseldrevet er til å stole på lenger ;) Er derfor like greit å gå ut i fra rotorposisjonen.

 

http://www.bilforumet.no/audi/228613-guide-skifte-registerreim-pa-8v.html#post2540237

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt riktig det du skriver, men om noen har byttet fordeler så er det ikke sikkert merket på mellomakseldrevet er til å stole på lenger ;) Er derfor like greit å gå ut i fra rotorposisjonen.

 

http://www.bilforumet.no/audi/228613-guide-skifte-registerreim-pa-8v.html#post2540237

 

du bør begynne i riktig ende. sørg for at merkene på reima er riktig først. deretter vrir du fordeleren til den er riktig. får du ikke vridd fordeleren nok tar du den opp og setter den ned igjen slik at du får nok å gå på.

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett så er ikke en tann nok til at bilen ikke starter.

 

Helt sant.

 

du bør begynne i riktig ende. sørg for at merkene på reima er riktig først. deretter vrir du fordeleren til den er riktig. får du ikke vridd fordeleren nok tar du den opp og setter den ned igjen slik at du får nok å gå på.

 

Hmmm. Det har ingen betydning hvor merket på mellomakseldrevet står så lenge rotoren peker mot merket i fordelerhuset. Men uansett, blir heller ikke feil å gjøre som du sier ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår