luna89 Skrevet Januar 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2010 Jeg har nylig kjøpt en 1,6 85-mod golf som har litt problemer. Den får tenning, men starter ikke. Finner ut at registerreima er så slakk at den antageligvis har hoppet over ett hakk. Nå lurer jeg på hvor merkene er, hva som skal stå mot hverandre? Har sjekket plugger, alle ledninger/slanger. Den har bensin, den har olje, den har frostveske. Dette skjedde en gang før og da fikk jeg den ikke til å starte med startgass. Det går ikke nå heller. Den kom seg når den ble taua i gang. Men det kan jo ikke gjøres hver gang jeg skal bruke bilen! Jeg er ikke veldig bilkyndig, så nøye forklaring mottas med stor takk! - Christina :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lervik90 Skrevet Januar 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2010 De tingene som skal stå mot hverandre er: - Et rundt lite merke på baksiden av det øverste hjulet hvor regreima sitter på. Det merke skal stå pekt fremover på lik linje med topplokket og dekselet. - Så må du vri akslingen og se ned i hullet på girkassa. Der skal det etterhvert komme et merke frem som er et hakk inngravert i platen som går rundt inni der. - Så var det fordeleren. Den som tenner gnisten, den som går rundt i fordeleren, må stå mot et hakk som er i enten motorblokka eller fordeleren. Det var ihvertfall slik jeg gjorde den gangen min bil ikke starta som følge av feil tenning. Håper dette svaret hjelper :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thor_no Skrevet Januar 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2010 sekommentarer merket i rødt.... De tingene som skal stå mot hverandre er: - Et rundt lite merke på baksiden av det øverste hjulet hvor regreima sitter på. Det merke skal stå pekt fremover på lik linje med topplokket og dekselet. denne er korrekt - Så må du vri akslingen og se ned i hullet på girkassa. Der skal det etterhvert komme et merke frem som er et hakk inngravert i platen som går rundt inni der. - Så var det fordeleren. Den som tenner gnisten, den som går rundt i fordeleren, må stå mot et hakk som er i enten motorblokka eller fordeleren. disse er ikke det jeg bruker. på reimhjulet til kilereima på veivakselen er det et hakk. dette skal flukte med et lite rundt merke på kamreimhjulet på fordeler akselen. Det var ihvertfall slik jeg gjorde den gangen min bil ikke starta som følge av feil tenning. Håper dette svaret hjelper :) Siter thor 1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi. Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2010 disse er ikke det jeg bruker. på reimhjulet til kilereima på veivakselen er det et hakk. dette skal flukte med et lite rundt merke på kamreimhjulet på fordeler akselen. Er helt riktig det du skriver, men om noen har byttet fordeler så er det ikke sikkert merket på mellomakseldrevet er til å stole på lenger ;) Er derfor like greit å gå ut i fra rotorposisjonen. http://www.bilforumet.no/audi/228613-guide-skifte-registerreim-pa-8v.html#post2540237 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lervik90 Skrevet Januar 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2010 Beklager feilen jeg skrev. Etter det jeg husket var det slik jeg gjorde det, men da er det feil som de skriver. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2010 Beklager feilen jeg skrev. Etter det jeg husket var det slik jeg gjorde det, men da er det feil som de skriver. Feil som 'de' skriver? Hvem er 'de'? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lervik90 Skrevet Februar 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2010 Dere. Jeg mente at jeg hadde skrevet feil, og at de (dere) retta meg :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thor_no Skrevet Februar 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2010 Er helt riktig det du skriver, men om noen har byttet fordeler så er det ikke sikkert merket på mellomakseldrevet er til å stole på lenger ;) Er derfor like greit å gå ut i fra rotorposisjonen. http://www.bilforumet.no/audi/228613-guide-skifte-registerreim-pa-8v.html#post2540237 du bør begynne i riktig ende. sørg for at merkene på reima er riktig først. deretter vrir du fordeleren til den er riktig. får du ikke vridd fordeleren nok tar du den opp og setter den ned igjen slik at du får nok å gå på. Siter thor 1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi. Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Hitman Skrevet Februar 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2010 Uansett så er ikke en tann nok til at bilen ikke starter i de fleste tilfeller. Jeg vil tro at enten er det flere tenner, eller fordeler/coil/rotor. Siter Inside every small problem is a large problem struggeling to get out. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2010 Uansett så er ikke en tann nok til at bilen ikke starter. Helt sant. du bør begynne i riktig ende. sørg for at merkene på reima er riktig først. deretter vrir du fordeleren til den er riktig. får du ikke vridd fordeleren nok tar du den opp og setter den ned igjen slik at du får nok å gå på. Hmmm. Det har ingen betydning hvor merket på mellomakseldrevet står så lenge rotoren peker mot merket i fordelerhuset. Men uansett, blir heller ikke feil å gjøre som du sier ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg