Gå til innhold

lakkering av fangere

Ranger emnet

passat kara

Anbefalte innlegg

Noen her som kan fortelle litt om lakkering av 90 fangere. tenker det er ganske likt som å lakke fangerne på mitt passat flak.

tenkte e sku lakke fangerne på bilen min, den bak er jævli strøken , den foran er litt stygg (etter det lille uhellet forrige uke..

tenkte e sku sparkle den litt også pusse ned,, men hva slags papir bruker dere, altså hvor fint?

og holder vel med plast grunning, lakk også klar lakk?

trenger litt tips og triks :)

vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakkverkstedet mitt bruker opp til 2000 grit våtslipepapir på fangere, fordi plasten rives lettere opp enn vanlig lakk. Den støver ikke på samme måten.

Puss ned

Vask med såpevann (zalo, svaaak blanding!)

Vask med silikonfjerner

Plastgrunning

Vanlig grunning

Sparkle, pusser du gjennom grunningen slik at plastgrunningen/svart vises stopp straks og grunn & sparkle på nytt.

osv... :)

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg ser ikke problemet med å pusse uten vann

er ville brukt tørt minimum 500 til matsliping, sparkelen puser du ned med ca 120 for viss man har fint pussepapir og skal pusse sparkelen er det noen ting som skjer, 1 pussepapire blir oppbrukt for som faen, 2 du former sparkelen etter bunken som ligger under, ergo du må sparkle en gang til, så du sliper sparkelen med 120 til du finner formen og overgangene er fine, også går du over området hvor du har slipt med 120 med 360 eller noe og litt rundt også til slutt 500 eller mer

det skulle holde med lakk + klarlakk, fins jo også lakk som klarlakken ligger inni lakken på :) da slipper du å sprøyte klarlakk, noe eg gjaffal ikke likker, fordi er ser nesten ikke hvor eg har spraya :rolleyes: , men hold deg til lakk + klarlakk du :) du må ha plastgrunning som SpeedWell sa

x 86 Mazda RX7 Turbo II

- 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider