Gå til innhold

3 mnd garanti

Ranger emnet

Letigr3

Anbefalte innlegg

Heisann.

1. Des 09 kjøpte jeg en Ford Mondeo 05-modell hos en Ford-forhandler.

Den siste måneden har jeg hørt en ekkel lyd når jeg har bremset, og det har hørt ut som "metall mot metall".

Fikk en bekjent av meg som er mekaniker til å sjekke opp i dette, og han kunne konkludere med at bremseklossene var fullstendig nedslitt, og at også bremseskivene var blitt påvirket i negativ forstand.

Med kjøpet fikk jeg 3 mnd garanti. Enkelte påstår at nevnte feil er en slitedel og at den ikke skal omfattes av garantien. Dessuten har Ford garantert meg at de har gått igjennom bilen før salg og at alt skulle være i stand osv.

Hva mener dere? Selv synes jeg jo at jeg burde ha rett på å få bremsene fikset, da det ikke engang er gått 2 mnd siden jeg kjøpte bilen.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremser og klosser skal jo ikke gå fra å være i 100% tilstand, til helt nedslitt på 3200km.

De måtte nok ha vært endel slitt når bilen ble kjøpt også.

Jeg mener at du har rett på garanti, men på den annen side, så er det jo slitedeler. Er vel alt etter forhandler om hvor seriøst de tar garantien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der bør du få fiksa, det jeg tenkte på er at det er ikke unormalt med slitasje på bremser om man har kjørt 10 000 km pluss etterpå, de skifter jo ikke deler for moro på bruktbiler som skal selges.

Dette bør nok gå under garantien der ja, for enten er det noe galt med bremsesystemet, eller klossene burde vært skiftet før kjøp.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider