Adsome Skrevet Januar 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2010 Leker litt med tanken om og flytte dumpen over ved innsuget:D noen som har gjort dette før eller har noen ideer? fordeler og ulemper kansje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra16v Skrevet Januar 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2010 Slenger meg på denne.. Har flyttet resirken til kald side samtidig som eg monterte større intercooler, men da går den ''resirkulerte'' lufta tilbake dit den går orginalt. Andre forslag til hvordan dette kan gjørest? Siter -96 A4 1.8TQ med litt futt i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunken_M Skrevet Januar 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2010 Er ikke særlig vits å montere resirken på kald side ? Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Adsome Skrevet Januar 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2010 hvorfor ikke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alarm92 Skrevet Januar 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2010 Hmm.. Fordeler: Letter synlig resirk (Bare for skøy) Ulemper: mye slanger som må fylles opp med luft. Sløsing av ferdigkjølt luft. Det var egentlig det jeg kunne komme på akkurat no! Kom med mere innspill Siter SELGES: Alt av A4 B5 deler -Audi A4 Avant 1.8tqs 98" -Audi A4 Sedan 1.8t 96' Opprettingsprosjekt [solgt] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunken_M Skrevet Januar 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2010 Blir jo bare ekstra mye slangetull. jo mindre jo bedre. Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.Andreassen Skrevet Januar 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2010 optimalt sett så skal dump ventilen monteres så nærme gass-spjeldet som mulig, altså på den kalde siden;) Skal du gjøre tilsvarende med resirkventilen blir det fort fryktelig mye slanger og lite ryddig, så gjerne greit å la være. Men på egne motoroppsett der man lager nye rørganger og kjører dumpventil så er det jo fritt fram;) Siter -01 Audi RS4 -86 Urquattro 20V Turbo -92 S4/S6 Sedan -86 GT Coupe -86 Scirocco GTX 16v Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunken_M Skrevet Januar 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2010 De fleste som setter på dumventiler, ikke resirkventiler setter de nærmest spjeldet. Vet det skal være best å lest det, men hvorfor? Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Adsome Skrevet Januar 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2010 er det muligt og flytte lmm i samme slengen og kjøre åpen dump da? altså sette lmm på trykksiden? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunken_M Skrevet Januar 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2010 Det skal jo være mulig da den skal regnemasse. Og massen inn i innsuget skal være samme som går inn i turboen. Hvertfall det jeg har hørt, å har tenkt å teste. Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2010 Vær obs på at ikke alle LMM tåler trykket som dette vil medføre... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra16v Skrevet Januar 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2010 har i kveld flyttet tilbake resirken til orginal plassering...hadde den før på kald side i forbindelse med intercooleroppgradering. Men virker som at ladetrykket kommer tidligere med resirken på orginal plassering... Siter -96 A4 1.8TQ med litt futt i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.