Gå til innhold

Nykjøpt omega 2,2i noen problemer.

Ranger emnet

ner0

Anbefalte innlegg

hei..

har handlet meg en 2001mod 2,2 i vare og er strålende fornøyd med bilen ang komfort, vinterbil med sperre etc. Gikk fra en passat 1,8T og angrer ikke..

er uansett noen ting jeg lurer på..

1: syns ikke den blir ordentlig varm inni. Har byttet termostat men den ligger fortsatt på kun 86grader. har hørt att siden det er alutopp så får man ikke mer enn 86grader på denne motoren. stemmer dette? Og hvis så er hva slags innstilling gir mest varme i bilen?

2: syns den innimellom fusker litt ved pådrag. når je drar avgårde og drar den på 2. og 3. gir så virker det som den holder att litt liksom. akkuratt som en turbo som lader og så ikke lader.. ujevnt drag. Hva kan dette være?

3: har lyst til og bytte ut den original cd spilleren med en bedre dobbel din spiller som er like stor som den som sitter der, men som har gps, mp3, ipod osv og som fremdeles kan brukes sammen med multirattet. Hvor finner jeg slik spiller og må jeg ha en ramme som jeg setter dit for og få inn den nye spilleren? har hørt att pioneer har spillere med kontakt til multiratt på omega??

takker så masse for svar;)

erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til pioneer spillere må du kjøpe en boks i tilleg for att det skal virke.

Vdo bla funker uten noe i tilleg.

Ang fjusking. Sjekk toppdekselpakningen.

Lett de går tørre og slipper inn olje til pluggene sånn att de står i olje.

Finner jo fort ut det ved å ta av plugghettene.

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm. toppen skal være overhalt i sommer og regreim byttet samtidig.. merket ikkeno fusking i starten men slangen til termostaten gikk det hull i og 2liter frostveske sprutet rundt i motorrommet. etter det har je merket litt fusking, men inbiller meg att det ikke er så ille når den er varm? hmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leverte bilen på veksted idag angående att den ikke blir varm.. dem ringte kl 3 å hadde da enda ikke funnet feilen. dem hadde sjekket sirulasjons pumpa etc, og drev å sjekket en ventil når jeg pratet med dem. dem skulle se mere på den imorra men han sa att hvis det ikke var ventilen så var det i verste fall ecu enheten og den kostet 15000 å bytte.. dette kan da ikke stemme? må da være en billigere og enklere løsning?? den kan blåse varmt og fint og ligge stødig på 86 grader og plutselig begynne å blåse nesten så det er kald luft.. er også veldig dårlig trykk i blåsingen. alt står på maks. grader på HIGH og viftehastighet på fullt. hva kan feilen være? har byttet termostat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fått igjen bilen fra verksted men syns den er likedan som når jeg leverte den. dem har byttet ventilen som sitter nede mellom motor og torpedovegg.. den åpnet seg vist ikke ordentlig så den slapp igjennom kaldt vann av og til men bilen er likedan nå. når bilen står på tomgang ved 1000 omdreininger blåser det lunk/kaldt. når jeg gir på litt gass så den ligger over 2000 omdreininger blåser det varmt. hva kan dette være?? motoren ligger også aldri på mer enn 86 grader. er dette riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider