Gå til innhold

Senkesett til Toyota Auris

Ranger emnet

Bamsemoms

Anbefalte innlegg

Hei!

Legger dette på Corolla delen av forumet da Aurisen er en arvtager.

Jeg er på jakt etter senkesett/coilover kit til Toyota Auris 2,0D4D. Har i dag senkefjærer fra TTE men bilen blir verken lav eller stiv. Vet det finnes coiloverkit fra KW i utgave Variante 3. Dette koster 15k. Det synes jeg er i mestelaget for ett senkesett til en diesel tralle.

Noen som har noen tips eller vet hvor jeg kan få tak i noe bedre til en overkommelig pris?

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kikka litt rundt på nettet, men finner bare 30-40mm fjører. Kanskje coilovers til Corolla passer? Uansett var det billigste jeg fant til en 08mod var på 12 000, hos http://www.senk.no

Ser ikke for meg at Auris er den vanligste bilen å modde, så det er vel grunnen.

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lett en del selv. Fensport i England har noe fra TRD. Det passer kun bensinutgaven. TOMS har noen deler til understellet (stag og swaybars) og ett senkesett (Fjører og dempere), men det er også til besninutgaven. Synes det er veldig merkelig at man ikke får takk i ett tuner kit fra Koni, eiback eller noe sånt.

Tror dere det blir noe bedre å gå fra 30mm fjører til 40mm fjører?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan det ser ut med 30mm, men det blir jo bare 1cm lavere med 40. Med stabstag over og under får du jo stivet av bilen en del, og hvis det finnes senkeskåler som passer, så får du jo noen mm i minus av det:)

Mindre hjul er og et alternativ til å få bilen lavere, men det ser dumt ut om det er 10cm klaring fra hjul til hjulbue=P

Har du noen bilder av bilen?

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen bilder :titties:

Jeg vil jo ha bilen stivere, og 1cm mer senk tror jeg har veldig lite med å gjøre bilen stivere. Tror det rett og slett er bare penger ut av viduet.

SG1L8163.jpg

SG1L8233.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om noe utrolig greier angående problemet, men fy **** til strøken Auris:D

btw, ta kontakt med Toyota Verksted, kanskje du kan spørre dem om serie nr til fjær og demper settet på bilen din, å finne noe som passer til de, enklere med koder :)

http://cgi.ebay.co.uk/TOYOTA-AURIS-2-2I-DIESEL-07-G-MAX-LOWERED-SPRING-KIT_W0QQitemZ330397370196QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item4ced37c754#ht_712wt_732

Vet ikke om dette er noe ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har holdt på en stund mot toyota for å høre om samme deler blir brukt på andre modeller osv. Det gjør det ikke.

Men har snoket litt på nettet og ble faktisk litt glad

Kom over det her :)

http://www.dcperformance.co.uk/uprated/kw-variant-1-inox-coilovers/toyota/auris.html

http://www.dcperformance.co.uk/uprated/kw-variant-3-coilovers/toyota/auris.html

Nå har KW laget ett variant 1 kit som koster en del mindre. Skal ta å høre med senk.no og andre som fører KW i Norge. Eller om det finnes noen rimelige butikker i utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 months later...