Gå til innhold

Dårlig lys på Octavia?

Ranger emnet

pahf

Anbefalte innlegg

Har en 2001 mod Octavia, og jeg syns det er fryktelig dårlig lys på den, både lang og nærlys. Er det jeg som ser dårligere de siste 6mnd eller stemmer dette, isåfall er det noen pærer og anbefale?

Spesielt irriterende er det at den blir skitten i frontlyktene ved enhver anledning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker å ha vært veldig fornøyd med både nær og fjernlys på min Octavia I etter facelift. (som jeg regner med det er du har siden det er en 2001). Men jeg hadde xenon, og antar at det er stor forskjell på de med halogen. Både p.g.a. at halogen lyser dårligere, og fordi de med xenon har fjernlys som egen pære og reflektor i tillegg til nærlyset. SÅ: Har du bil med xenon som allikevel lyser dårlig, så tror jeg det er noe galt. Har du bil med kun halogen antar jeg at dårlig lys er "originalt" uten at jeg noen gang har testet det. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

jeg er enig med Pelle her, jeg tror det er noe som ikke stemmer, F.eks at lyktene dine må stilles opp, eller at du får forlite strøm til pærene, håper du finner ut av det :)

Jeg har forresten to orginale xenon hovedlykter til octavia 2001-,

hele lykta altså, de selges billige.

Ole

Endret av Ole-mann

Toyota RAV4 2.0 automat

Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt)

Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt)

Sjekk ut mini SUV`n vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker å ha vært veldig fornøyd med både nær og fjernlys på min Octavia I etter facelift. (som jeg regner med det er du har siden det er en 2001). Men jeg hadde xenon, og antar at det er stor forskjell på de med halogen. Både p.g.a. at halogen lyser dårligere, og fordi de med xenon har fjernlys som egen pære og reflektor i tillegg til nærlyset. SÅ: Har du bil med xenon som allikevel lyser dårlig, så tror jeg det er noe galt. Har du bil med kun halogen antar jeg at dårlig lys er "originalt" uten at jeg noen gang har testet det. :-)

Skal få tatt og sjekket det opp, kan fort være en enkel filleting ja :) Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider