Gå til innhold

Mistet lappen pga. fart.

Ranger emnet

TC4EE1

Anbefalte innlegg

Mistet lappen 5 november i en 60-sone. Hadde 93km/t

Juristen sa at jeg ville få tilbake kortet 5 mars.

Senere når jeg ringte, sa hun at jeg ikke kunne få det før 5 april.

Jeg har noen medisinske grunner til at jeg trenger førerkortet tilbake tidligere, å en politimann sa at det hadde stor betyding for dommen, men problemet er at dommen ble satt før jeg rakk å sende in dokumentasjon på helsetilstanden.

Det begynner å bli en stund siden, å jeg har ikke hørt en dritt om noe, det er heller ikke mulig å få tak i juristen på telefon.

Har fått avslag på en søknad, men den var udugelig, så jeg skjønner hvorfor.

Jeg har også en sterk tro på at målingen var ukorrekt, speedometeret viste mindre en laseren, har ikke blitt tatt før med samme bil og dekk.

Jeg kjører effektift, men ikke over grensa til å miste lappen, d gjorde jeg heller ikke da jeg ble stoppet, værtfall ikke i følge bilen. Hadde speedometeret vært feil, skulle jeg ha blitt tatt i fotobokser også

: 94 Opel Omega 2.0i GL :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at de må få finger ut av rompa, å gjøre noe d tar jo faan meg en uke får å få et brev fra resepsjonen på politikammret og opp en etage :o

Juristen la også på en 2 år gammel annmeldelse mot meg ved brudd på §3 i vegtrafikkloven, en liten bagatell som kunne ha vært ute av verden for lenge siden. Værre ting har blitt henlagt på uker :o Fikk 2 ekstra mnd for det og 2000 ekstra i bot.

Jeg synes det er urettferdig å få så my straff for at en person hang etter bilen 10m og at en annen fyr slipper unna når noen faller av bilen og havner på sykehus med hjernerystelse

Endret av TC4EE1

: 94 Opel Omega 2.0i GL :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på det jeg å, er det noen her som noen tips til at jeg kan få tilbake lappen?

En jeg kjenner ringte bare på politimesteren å snakket med han, så fikk han tilbake lappen på dagen.

Det funket desverre ikke til meg

Vent noen måneder.. Sånn får du lappen tilbake.

Er nok ikke mye annet man kan gjøre. Du kan jo alltids sende inn søknader om redusert tid, mase litt på politijuristen osv. men tviler på at det kommer til å funke. Du har driti deg ut.. Enkelt og greit. Deal with it.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

93 i en 60 sone er... tja. Kanskje du burde tenke over hvordan du kjører neste gang du får muligheten. Synes det er fortjent, ihvertfall når du sier du har bruk for førekort av medisinske grunner. Da burde du ha tenkt over dette før du satte deg bak rattet

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir fryktelig irritert på de som søker om å få kortere straff pga diverse ting som gjør at de MÅ ha lappen. Er enig med realace, Syntes like overtredelser skal behandles med lik straff.

Alle har en unnskyldning for å få tilbake lappen da man har driti seg ut.

En kompis av meg drev et transportfirma, han kjørte som en galing i personbilen sin, han ble fratatt lappen å måtte legge ned firma sitt pga det (han kjørte selv).

Han sitter i dag i rullestol pga ulykke han selv forårsaket med en personbil.

Straffen du har fått skal gi deg en tankevekker!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider