Runehp Skrevet Januar 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2010 Jeg har nylig skiftet dieselpumpe da mekaniker mente dette var årsaken til dårlig ytelse og høyt dieselforbruk. Bilen går noe bedre, men forbruket er fremdeles skyhøyt. Bilen bruker 0,8, der den tidligere brukte rundt 0,45 på mila.. Bilen er en 2000-mod, 1,9 tdi, 90 hk. Jeg har lest litt om at tett katalysator han redusere ytelse, og føre til høyere forbruk. Har noen erfaringer rundt dette? Leser også noe om intercooler, og lurer på om det kan være en slange som ikke virker som den skal? Kan noen hjelpe meg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malde Skrevet Januar 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2010 en tett katalysator vil minske effekten, (Gasspådraget). men da vil vell ikje forbruket øke? bare dårlig forbrenning:P? Siter BMW 520 E39 Citroen Xsara 1,8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zefiro Skrevet Januar 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2010 forbruket bil gå opp hvis ladetrykks ventilen din beg å bli defekt. jeg har slitt med det samme på min AHU motor .. jeg tok av ventilen å gjorde den ren. samt bytta vakum slangene som går inn på den .. sitter i framkant av turboen på blokka. er 3 slanger som går inn på den... få tatt en diagnose så ser du om det er den som fucker til .. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runehp Skrevet Februar 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2010 Byttet turboladetrykksventil i sommer, luftmengdemåler litt før det. Har sjekket vakumslanger, men den suger ikke falsk luft.. Mekanikeren sjekket etter feil når den nye dieselpumpa var montert, men det dukket ikke opp noen diagnoser. Skal teste igjen, men er glad for alle teorier som kan dukke opp. Har hørt at det kan være noe med svinghjulet, men kjenner ikke til hvordan bilen vil oppføre seg hvis det er noe galt med det.. Kjør på med tips! Her finnes ingen dumme ideèr.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Februar 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2010 Er selvsagt en drittjobb, men hvis du demonterer katalysatoren så kan du sjekke status på den, hold den opp mot sollys/taklys etc, hvis du ser lyset gjennom den så er den ikke tett. NB: En katalysator inneholder mange særdeles giftige stoffer, deriblant Palladium, Platinum og Rhodium, bruk vernemaske Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.