hhelleka Skrevet Januar 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2010 Hei jeg lurte på om det er noen som har noen gode råd å gi, for min 520i 1998 er veldig tungstartet når den har stått alt fra et kvarter til 3 timer, men starter med en gang når den er iskald. jeg har byttet kamalksel og veivakselfølere, og verkstede finner ingen feil i diagnostikken på den. håper det er noen som har noen gode tips og råd:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjornhal Skrevet Februar 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2010 Er du 100% sikker på at du har fått kamakslingene montert riktig? Hvis en av kammene er ørlitegrann feil orientert i forhold til øvre dødpunkt vil du miste effekt, få dårligere forbrenning og bilen kan også bli tungstartet. Er forholdsvis enkelt å sjekke dette da: Ta av toppdeksel og drei motoren til øvre dødpunkt. Da skal de firkanta profilene bakerst på begge kammene tangere hverandre helt nøyaktig. Står forresten godt forklart i Haynes-boka... Har du M54-motor ville jeg gjetta på kamaksel-føler for eksos, eller evt. innsug. Da skulle det ha gitt en feilkode på diagnosetesteren da... Siter 2001 BMW 320i 1996 BMW 523i [x] 1998 Opel Astra 1.6 Sport STV [x] 2000 Opel Vectra 1.8 STV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
orjan900s Skrevet Oktober 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2010 Hei jeg lurte på om det er noen som har noen gode råd å gi, for min 520i 1998 er veldig tungstartet når den har stått alt fra et kvarter til 3 timer, men starter med en gang når den er iskald. jeg har byttet kamalksel og veivakselfølere, og verkstede finner ingen feil i diagnostikken på den. håper det er noen som har noen gode tips og råd:) Hei! Jeg har akkurat samme problem som deg med min bmw 523 ia. Har du funnet ut av hva problemet er? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.