Gå til innhold

Varm motor,kald kupè :(

Elantra

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en -96 mod Mondeo 1,8. Er veldig fornøyd,men har et lite?!? problem....får ikke varme i kupèen,men motoren blir varm som f. Har sjekka olja for vann og omvendt,så jeg tror (håper) ikke det er toppakningen. Bilen veksler mellom normal temp på måleren,og koking. Noen som vet råd? Dersom det er termostaten,hvor finner jeg da denne på mondeoen. (Min første) Den elektriske vifta slår inn. Håper noen kan hjelpe.:hvaskjera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering: Har flushet systemet og byttet termostat. Det rare er nå at det virker vilkårlig om det blåser varmt i bilen eller ikke. Er ikke olje i vannet eller vann i olja. Var ute å kjørte i går kveld,og varmeapparatet blåste varmt som bare det. Starta bilen idag,og det blåser bare kaldt. Måleren varierer mellom normal og opp mot det røde. Blir endel trykk i ekspansjonstanken. Hva i all verden kan dette skyldes? Dersom toppakningen er gåen,så blåser det vel ikke varmt av og til?? Kjølevæska blir heller ikke borte...skjønner ikke en dritt jeg. :chairshot Edit: Har også prøvd uten termostat, men da står måleren på maks,og det blåser like kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har holdt på med bilen i flere timer igjen....tømt kjølesystemet,flusha og fylt på ny kjølevæske. Plutselig blåste det varmt :) Tjohoi....i et kvarter ca....så var det på`n igjen...blåste kaldt.. tempnåla varierer litt,men kommer aldri opp på det røde. Er fortsatt ikke olje i vannet,eller vann i olja. Gir snart opp hele kjerra og kjøper japse...urk.:knock: Har blåst med trykkluft gjennom hele systemet,og ikkeno virker tett. Ikke blir vannet borte heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok du har en defekt topppakning jeg, som du mistenkte. Hva skjer om du ruser bilen, med full beholder og lokket av, spruter det opp når du ruser eller når du slipper gassen?

Spruter det opp når du ruser den kan jeg 99% garantere deg at det er defekt topppakning, eller topp.

Veldig usikker ang. termostat men følg den radiatorslangen som ikke forvinner inn på vannpumpa/mellom dynamo/servopumpe.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Oppdatering: Viste seg å være toppakningen...en kompis og jeg har nå byttet den,justert alt sånn vi trodde var riktig. Bilen starter som et skudd.men det er en kraftig "knakkelyd" under toppdekselet....vi tok av dekselet,og ettersjekket kammer og veivaksels posisjon. Startet igjen,og samme lyden...noen som har forslag til hvor vi har driti oss ut?:hammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider