Gå til innhold

Passat 3C parkbrems problemer

Ranger emnet


Chivas

Anbefalte innlegg

Det sitter elektronisk parkbrems på denne, og ved to anledninger har jeg opplevd at parkbrems låser seg. Dvs, når jeg skal starte bil, og kjøre avgårde, vil ikke bremsen gå av. Det lyser et par varsellamper og i displayet står det at jeg det er parkbremsfeil og at jeg skal sjekke i brukermanual. I manualen finner jeg kun at man skal kontakte et VW verksted.

Så, er det noen måte å tvinge bremsen av? Veldig kjipt hvis man står dumt til, og den ikke vil av :(

Jeg har klart på ett eller annet vis å få den av ved å stoppe/starte bil, ta ut nøkkel, trykke på parkbrems i alle varianter - og har ved dette fått den av. Kan virke litt tilfeldig hvordan den går av...

Så, hva gjør at den setter seg? Noen erfaringer her? På meg virker det som at det har skjedd ved at jeg skrur av tenning for kjapt, eller skrur av/på brems litt kjapt...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du har foten på bremsepedalen når du skal slå av park.bremsen? Det må man vel ha såvidt jeg husker.

 

Men det høres jo ut som det er noe galt her, i og med at lamper lyser. Du kan jo ta av hjulet og se om noe har fryst fast...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første som slår meg, etter den andre tråden din hvor du lurer på hvordan du skrur av bilbeltevarsleren, er at du kjører uten belte. Og siden et av kriteriene for at parkbremsen automatisk skal koble ut, er at beltet er festet, så jeg ville prøvd det først.

- Audi A4 1.8TQ '03

x Volvo S60 '11

x Volvo C30 '11 R-Design

x VW Passat '06

x Opel Vectra B '96 - x VW Golf '87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant...men jeg har prøvd de fleste muligheter, og vet ikke helt sikkert hvem som funker. Men ser kanskje ut til at jeg "nuller" ut systemet ved å ta ut tenningsnøkkel for å ta alt slavisk fra begynnelse - det har ikke fungert hundre prosent begge gangene, men etter litt har det gått.

Nå har dette kun skjedd to ganger, og ved begge gangene tror jeg at jeg var litt snar med å slå av/på brems, evt. slå av tenning. Så det er godt mulig at elektronikken klikker litt hvis man ikke gjør som tiltenkt på tegnebrettet :D

Det med at bremsene har fryst, tror jeg ikke er problemet da dette har skjedd etter at bilen har stått 5-10 min etter kjøring, og vil mest sansynlig ha varme bremser fortsatt.

 

Ellers kan jeg opplyse om at bremsen faktisk slår seg av selv om beltet ikke er i ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På de tidligere B6-er var selve bryteren problemet. VW har byttet endel av de, for å si det slik.

Og hvis det er så at du ønsker å bli kvitt beltevarsler, er det bare å få tak en med VAGCOM eller rettere sagt VCDS, så er det en smal sak. Men lurt er det vel ikke?

Endret av KlausJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår