Gå til innhold

EU kontroll på merke-verksted eller ikke?

Ranger emnet

Malde

Anbefalte innlegg

Er ingen ting på PKK som bør tas av merkeverksted. Bruk ett verksted du stoler på og som du bruker til vanlig. Ellers så har jeg gode erfaringer med NAF når det kommer til PKK (Ja jeg vet det er mange jalla-verksted som finner mindre feil enn NAF, men NAF finner ihvertfall ikke på feil som ikke er der, i motsetningen til visse andre verksteder).

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel helt vanlige mensker som jobber på naf også? så om du drar dit eller til et merkeverksted så tror jeg ikke det blir så mye forskjell. står selv og tar eu kontroller hver dag og det er jo ikke veldig vanskelig om man har fått någelunde grei opplæring. og det er jo menneskelig og feile så om noen overser en liten feil som at hengerfestekontakta er ødelagt ( ja det er faktisk et punkt) så er det helt normalt. viktigste er jo kuler/ledd/bremser/lys

Forskjellen er vel gjerne at verksteder tjener gjerne penger på feilene de finner...

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen er vel gjerne at verksteder tjener gjerne penger på feilene de finner...
Den myten der er det vel snart bare NAF og du som tror på..

Gir ingen ekstra bonus til mekanikeren om han finner mange feil.... Det er sjelden de samme folka som eier verkstedet og utfører kontrollen.

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja.. nei det er ikje mye feil på bilen.:P men det som e er at jeg må også få godkjent senkesette på biltilsynet. å har hørt rykkter om at di kan være JÆVELIGE...:P?

Trenger vel ikke å få godkjent senkesettet på biltilsynet før du tar pkk..?

Tok en 4-hjulskontroll samtidig med pkk fordi jeg hadde tenkt meg bort på biltilsynet å få godkjent mitt senkesett. Planen var å få vite feil på den første, utbedre, for så å komme tilbake og ettergodkjenne bilen da jeg visste det var noen mangler, men ikke hvor mange. Jeg fikk 0 feil på senkesettet på den første pkk'n. Det ble jo godkjent. Riktig eller galt? Mekanikere?

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider