Gå til innhold

Hjelp til valg av en liten sub til Impreza

Ranger emnet

ITW12

Anbefalte innlegg

Heisann

Er på utkikk etter en liten men god sub til bilen.

Har en Impreza 2010 og har egentlig ingen plass og avse, men må ha en sub.

Står i dag original anlegget som er en litt oppgradert sak fra Subaru da dette er Premium modellen.

Så det jeg ønsker er en god sub som tar minimalt av plass og som ikke er noe veldig mye bedre enn original anlegget som står i bilen.

Ønsker ikke og kjøpe en sub som spiller fletta av original anlegget, så jeg må skru den ned til ca 10% bare for at det originale skal holde følge.

Var innom den lokale sjappa i dag, og der så jeg på Pioneer sin 10" flate sub, så veldig grei ut den, 8" var i så fall meget plasserings vennlig.

Men for 10" 7000-7500kr inkl kasse, forsterker og kabler..

Akkurat nå vurderer jeg den 10" og muligheten og bygge den ned i hjulbrønnen, da bilen leveres uten reservedekk med kun førstehjelps sett for punktering, så er ikke hjulbrønnen allverden, men rommer litt.

Men klart en ferdig liten kasse er jo enda bedre mindre arbeid.

Alle forslag motaes med stor takk da jeg ikke vet hvilken ende jeg skal starte og lete i, finnes jo mye smått der ute, men mye av det er sikkert bare rall også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til forumet! birthday

Ønsker ikke og kjøpe en sub som spiller fletta av original anlegget, så jeg må skru den ned til ca 10% bare for at det originale skal holde følge.

Dette er det egentlig forsterkeren som bestemmer, ikke subwooferen... nesten uansett hvilken subløsning du velger, vil jeg vel påstå at originalanlegget ikke vil holde følge. Med mindre du velger den originale som nevnt over da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk:D

Hadde håpet på noe som var bedre en den originale sub løsningen. kan være greit og ha litt i overskudd, og aller hest billigere.

Joda er klar over at alt vil være bedre en originalt, men meningen ved og nevne det slik jeg gjorde var for og sette en pekepinn på hvor i landet jeg er.

Har ikke noe stress med og bytte ut originale høytalere ellers i bilen, og orker ikke legge masse penger i en sub som kansje bare blir liggende og laffe på 10% av det potensielle.

Kort og enkelt, er ikke ute etter noe overkill som gjør vondt i øra.

Helst lite enkelt og bra, med litt go lyd:)

Bare for og piffe opp det kjedelige lydbildet jeg har i dag.

Endret av ITW12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sjekke ut Infinty's Basslink. Den har innebygget forsterker, en aktiv 10" og 10" slave. Den gir både bra og nok lyd til formålet du søker. Mener på den koster rundt 4000,- +/-. Kjempekjøp til prisen..

73367d1224352813-infinity-basslink-10-powered-subwoofer-h108basslink.jpg

Subaru Impreza WRX STI 2001 Nå bremset til 400hk på hjula...

Mazda 6 2.0 2005 Familiebilen

Skoda Octavia vRS2 2006 Solgt

Audi A6 1.8TQ Avant 2001 Solgt

Skoda Octavia vRS1 2000 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider