Gå til innhold

Sveis uten gass.. hvilke av disse burde jeg velge

Ranger emnet

piGGtraad

Anbefalte innlegg

lest mange av innleggene her, ang. sveisemaskiner.

Og da med flusstråd.

Og da med tanke på sveis til hobby, støtfanger etc til suzukien

Så derfor tenkte jeg å spørre noen med mer peiling om

hvilke av disse jeg burde velge..

Ene er 500kr dyrere, så tilogmed jeg burde skjønne at det

sikkert er bedre, men om noen kjenner til disse appratene og

kan si litt positive\negative ting så er det meget behjelpelig :)

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=15245277

eller denne litt billigere og helt sikkert dårligere. bare navnet på butikken sier jo litt..

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=134360887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne er det ikke noe særlig vits i å kjøpe et slikt billig mig-apparat. Det er ikke noe særlig greit å sveise med flusstråd, og det er litt tungvindt. I lengden er ikke flusstråd noe billigere heller, denne tråden koster mange ganger flere enn vanlig tråd. Hvis du skal sveise veldig lite kan du heller gå for ståltråd, og bruke engangs-gassflaske. Disse koster ikke så mye, og har gass til 30 min med sveising.

Jeg ville gått opp i 4000-kroners klassen, eller gått for et pinneapparat til den prisen du tenkte deg. Pinneapparatene er mye mer allsidige, og kan brukes til nesten alt. Og hvis det bare er små-ting du skal sveise på funker det fint.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Vi hadde et Lincoln flusstråd apparat et sted jeg jobbet og det var ganske så bra men hold deg unna billigsaker.

Et bra flusstråd apparat koster like mye eller mer en et ok mig app.

Ligger mye bra brukte apparater på Finn.

Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider